Dåligt med uppdateringen

Jag har varit dålig på att både skriva här i min blogg och att läsa och kommentera i era. Jag hoppas ni hade en jättefin Påsk, goa vänner och tack för era påskhälsningar till mig. :)
Vi bodde som sagt hemma hos mina föräldrar under tre nätter, från långfredagen till annandagen. Vi blev bortskemda med underbart god mat och hödpunkten på hela helgen var när vi var till tivolit här i stan. de sätter upp ett sånt varje Påsk.
Jens, jag och mina föräldrar tog oss en tur dit. Mina förväntningar var väl inte så stora. Jag älskar själv att åka alla möjliga saker, ju fortare och snurrigare ju bättre ungefär. Men Jens har ju aldrig varit på något sådant så jag visste ju inte ens om han skulle vilja åka någonting.
Morfar och Jens åkte en grej först, Jens älskade det! Sedan åkte han en gång till, sedan åkte han något annat själv, något annat själv igen osv. Ingen som helst räddsla där inte utan det var bara rop på mer och mer.
Sedan åkte jag och han någonting som gick runt högt upp i luften och det var ju som ett flygplan för honom då. Jättehäftigt.
Sedan såg pappa en grej liknande en tusingfoting. Den gick på räls och jag kunde väl inte tänka mig att det var något läbbigt. Men det var typ en liten berg- och dal- bana. Inte den lilla klena saken utan den gick fort och man flög nästan lite i svängarna. Helt underbart enligt mig och enligt min son... När den stannade tjöt han:
-Mer!!!
I sommar blir det ett besök på Liseberg, det är bestämt! :)

Annars, helgen var bra förutom en del jobbiga grejer som jag inte orkar eller vill gå in på här just för tillfället.
Jag känner mig bara djupt sorgsen och uppgiven. Jag har ett högt skrik inombords som jag inte kan få fram. Min mamma är mycket dålig och händer det inte något snart så tror inte jag hon kommer klara sig länge till. såklart vet man inte sånt men snart måste hon välja, mellan livet eller att gå under.

Allt ligger hos henne. jag kan inte tanka över min kraft till henne, hon måste finna den själv.
Sorg!
Jag vet att det inte är min sak egentligen och att jag inte kan göra något, men jag älskar henne och min Jens älskar henne som bara ett barn kan, utan krav och utan att dömma. Det gör ont för jag vill att hon ska få se honom växa upp och jag vill att han ska fortsätta älska henne som han gör och framför allt vill jag att han ska ha henne kvar länge. Jag vill att han ska vara den morot som får henne att vilja kämpa. Men det är den dummaste tanken av alla för missbruk har inget med kärlek att göra.
Hon är den bästa mormor som finns nämligen, när hon är nykter. Hon leker, sjunger, dansar och busar med honom. Kommer på jätteroliga lekar osv. Jag vet att hon älskar honom så mycket.

Så är det och nu kom jag ju in på det ändå, lite grann. ;)

Men annars mår jag ju riktigt bra ju. :)
Halsen och lederna är bra. Mycket av min kraft går ju åt nu när jag är mycket ensam med Jens men vi kommer in i det.
Men en stor omställning är det ju.

Ha en fin kväll nu.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Skickar en stor kram till dig! Du finns i mina tankar och jag skriver snart!



Kram kram

2010-04-08 @ 18:41:53
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Gizze

Tack Ulrika!



Styrkekramar till dig, du verkar vara en fantastisk person! Det är aldrig lätt att vara människa, alla har sina ups and downs ;(



Skönt att Du verkar må bra nu i alla fall!



Klart ni ska till Liseberg!!!



Ta ett bad nu också hihi, skulle jag ha behövt, har promenerat i regn Brrr ;)



Kram Gizze

2010-04-08 @ 18:43:02
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Anki

Självklart skall ni åka med Jens till Liseberg han kommer att älska det! Jag hoppas att det ordnar sej för din mamma! Stor kram min vän.

2010-04-08 @ 19:19:48
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ja du Ullis det var både kul och sorgligt att läsa men du har fullt upp med ditt och mamma har fullt upp med sitt så du ska se när hon väl krachar så kommer nog nya tankar i hennes huvud,hade en mamma som var likadan och en dag så var hon tvungen att välja att leva nykter eller dö och då valde hon det sista och levde nykter ca 15 år,kul med Liseberg i sommar och Ella kom hem igår men viktigast är att du mår bra för det är du värd,kram.

2010-04-08 @ 19:32:33
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja livet är inte lätt, usch. Jag tänker på dig. Ta hand om dig. Jag skickar varma Kramar!!!

2010-04-08 @ 21:15:29
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen, va jobbigt med din mamma. Jag har också varit dålig på att både blogga och läsa den senaste tiden. Har inte ork riktigt att sitta vid datorn på kvällarna, det blir så mycket dator på jobbet liksom haha och så har jag ju barnen att vara med på kvällarna. Kram kram

2010-04-08 @ 21:38:00
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Linda

Ibland är det skönt att bli lite bortskämd av sina föräldrar. Jag brukar ta med Anton till min pappas stuga en natt varje sommar och då lite bortskämd.

Vad skoj med tivoli. Jag tycker om karuseller, men har blivit så feg nu när jag är äldre. Liseberg, är grymt kul!!

2010-04-09 @ 07:37:25
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: jagM

Hej min kära vän.

Vad kul med karuseller och att Jens tyckte om det, vad ni ska ha kul på Liseberg.

Jag älskar också karuseller, ju fortare desto bättre.



Känner så med dig vad gäller din mamma. Förstår precis vad du går igenom.

Sänder dig en massa styrkekramar.

2010-04-09 @ 09:48:10
URL: http://minslaskblogg.blogg.se/
Postat av: soffie

usch va jobbigt att din mor är så dålig,sänder dej å din familj massor av styrkekramar,måste vara så hemskt när man ej kan göra ett dugg mer än att bara finnas brevid,

Men tjohej va roligt att lille Jens gillade att åka karusell,

Kramar till dej

2010-04-09 @ 17:08:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej vännen, här kommer en sen kommentar.

Det är svårt med missbruk. Man är så delad. Man känner två helt olika saker och man tappar bort sig själv mitt ibland det och helt plötsligt har man gjort alla saker man kommer få ångra senare.



kramar

2010-04-10 @ 15:04:18
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0