Man vet så väl men...

Jodå, fajterna fortsätter här hemma men det har ändå gått hyfsat bra tycker jag. I onsdags jobbade Daniel extra hela dagen och Jens och jag var här hemma. Han var jätteduktig hela dagen och vi hade riktigt roligt.
När Daniel kom hem var jag helt slut i öronen, alltså kunde gjort vad som helst för att bara få lite tystnad omkring mig. Jens pratade hela hela långa dagen. Inte klokt egentligen men det gjorde han faktiskt. Dessutom har han, de senaste dagarna, börjat haka lite igen. Han har ju haft perioder tidigare då han hakar på orden men sedan försvinner det, nu är det här igen. Eller det var här i onsdags iaf. Ja, jisses säger jag bara. Det är ju synd om honom när han försöker få fram exempelvis banan i typ en minut men det blir bara ba ba ba....
Låter honom iaf kämpa fram det. Jag var trött i huvudet som sagt. Sedan har ungen mage att sitta vid matbordet och säga:
-Jag har ingen mun, jag kan inte äta.
Okej?
Vad är det då som gått iett hela dagen? :)

Igår var jag helt slut och vilade rätt mycket när Jens var på dagis. Mina föräldrar kom på eftermiddagen och muntrade upp mig med tulpaner, prinsesstårta och kärlek. Jens fick en hjälm som han drömt om i två år, höll jag på att skriva, och gjorde det visst också, men nja länge har han drömt om det.
Han sprang och speglade sig massor av gånger och är så glad i denna hjälm. Han kör nu motorcykel hela tiden. :)

Idag när jag hämtade Jens på dagis berättade en av personalen att Jens kört traktor så fort. Han har älskat traktorn sedan han började på dagis och det är fortfarande hans favorit. Iaf hade hon sagt till honom:
-Jens, du kör ju så det ryker!
Han hade skrattat och undrat vart röken kom ifrån. Om man frågar så så börjar han skratta varje gång nu. Haha

Sedan någon vecka har jag fått väldigt ont i mitt högra knä. Tror ingen vill se hur det ser ut, för det ser inte alls ut som ett knä och är kokhätt.
Det är fullt av vätska. Känner inte riktigt igen det för vätskan sitter mycket längre ner än vad det brukar göra på mig. Iaf är det en mycket stor inflammation. Jag ska träffa doktorn på torsdag och hoppas jag kan härda ut.
Trots detta var jag och tränade idag. Jag är lite dum, det vet jag mycket väl, men jag drog ner på vikterna på de värsta benmaskinerna och helt ärligt gjorde det faktiskt inte så mycket mer ont att träna än att bara gå omkring.
Jaja, jag valde mitt psykiska välbefinnande framför ledernas idag. Kul hade jag och skönt känns det efteråt som vanligt.
egentligen har jag två träningspass till innan läkarbesöket men jag ska inte utmana för mycket.

Imorgon blir det bussfärd igen, börjar bli lite tjatigt nu, in tills tan. Närå, skojar bara, klart det inte är tjatigt utan roligt. Ska träffa svärmor först och sedan hem till mina föräldrar.

Har inte kommit på någon mer utmaning om man inte räknar med knä-utmaningen då... :)
har några funderingar men återkommer med dem.

Ha en fin helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som upp och ner-världen. Precis som det ska vara . utmaningar, saken som finns där fastklistrad på hjärnan, sånt som gått bra och sånt som gått dåligt. Som du sa, en bra idé att ta det lugnt med träning tills torsdag kanske? Då blir det ännu roligare när du väl får börja träna igen.

kramar

2010-04-24 @ 15:53:13
Postat av: Barnens Hjältar

Ha en finfin helg du med :-)

Håll för öronen och se vad han säger fniss

2010-04-24 @ 20:23:15
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: bjorne

Gott allt allt är ganska bra med dig och Jens håller stilen,ha en fin helg,kram.

2010-04-24 @ 20:33:01
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Marie

Ha,ha,ha! Han är så rolig lille Jens. Ingen mun. Kan inte äta. Ha, ha, ha!

2010-04-25 @ 00:16:19
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Hoppas du får ordning på ditt knä nu i veckan. Hoppas läkaren kan "tappa" ur vätska.

Ha en fin söndag. /Kram

2010-04-25 @ 11:43:26
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anki

Vilken skön kille han är Jens "Ingen mun" det är klart försöka duger. Kram

2010-04-25 @ 13:46:16
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Susanne

Inte bra med ditt knä du ska nog söka för det tycker jag. Själv har jag blivet bättre i mina leder efter jag fått remicade bra medicnin som tar 2 sjukdomar på än gång. Ha en brra dag. Kram Susanne

2010-04-26 @ 07:33:00
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, kan inte låta bli att skratta åt raderna du skrev...Att Jens inte kunde äta, för han hade ingen mun... och vad är det då som låtit hela dagen?? Haha, vilken kille!!! Hoppas det löser sig med knät, själv har jag också en massa vätska i mitt, men ingen läkare har brytt sig om det. Spännande att se vad som händer för dig, om du får hjälp... kramiz m

2010-04-26 @ 11:02:35
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika!



Hoppas er helg blev bra, jag har haft en fin helg, med son, liten Skrutta och vänner på fika!



Skrattade högt när jag läste vad du skrev, haha "har ingen mun" - ja se ungar, de har då idéer ;D



Lät besvärligt med knät, hoppas du får rätsida på det!



Nu ska jag ta natt....Kramar från Värmland! / Gizze

2010-04-26 @ 23:00:38
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha...vilken busunge du har där hemma! Ingen mun minsann!



Hoppas ni har en riktigt fin tisdag och får njuta av vårsolen!

Kram

2010-04-27 @ 12:14:24
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej!

Det var ett ta sedan. Mest för att jag lade ner mitt bloggande under tiden som jag väntade på att min hemsida skulle bli klar... Så hur är det? Lyser den varma vårsolen på dig också kanske?

Jo, min blogg hette elitecyclist.blogg.se ... :)

2010-04-27 @ 16:02:40
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0