Hmmmmm

Det finns en del jag borde göra nu men jag orkar inte. Sitter här vid datorn istället, men snart ska jag rycka upp mig.
Känner mig rätt lugn och fokuserad. Det enda tecknet på att jag inte mår riktigt bra är att jag har väldigt ont i magen.
Jag sover faktiskt bra på nätterna också.

Igår ringde en av de läkarna som ska operera mig på fredag. Han undrade om jag har några frågor inför operationen. Jag har aldrig varit med om det någon gång tidigare trots all min erfarenhet av just operationer, att någon ringt så. Otroligt bra och fint gjort av honom.
blev lugn av bara det. Nu hade jag inte precis några frågor. Det jag undrar mest är ju om de ska skära med lazer eller med kniv, men det kan han ju självklart inte svara på förrän jag ligger där nersövd och han kan kolla hur det ser ut.
Det nya för dagen är att jag ska ligga på öron-näsa-hals och inte på lungavdelningen. Anledningen till det är ju att
de ska operera mig isvaljet och lungorna har ju inte med saken att göra egentligen. Jag blev kallad till Lung eftersom en av läkarna, han som har fiberinstrumentet, jobbar just där.
Ändrat nu, men det kvittar ju.

De vet hur dåligt jag mår och de ska göra vad dem kan för att jag ska få komma hem så fort som möjligt, kanske redan samma dag. :) en mycket glad och positiv nyhet för min del. Antar att de skickar med mig smärtlindring hem?
Om det inte tillstöter något så är jag nog hemma samma dag!! Jag är först på morgonen också vilket är det absolut bästa. det känns som de ansträngt sig en del för att jag ska få det så bra som möjligt. Efter de tabbar som gjorts så vill de kanske rätta till, vad vet jag.
Jag är glad och tacksam iaf.

Det här med bilbarnstolar är inte över. En artikel är skriven och bilder är tagna.
Tänkte informera om det här på bloggen för er som är intresserade. Men nu åker jag ju imorgon så jag kan inte tala om ifall det kommer de närmsta dagarna.
Om ni vill, kika in på
www.hallandsposten,se
så får ni kanske se det där, torsdag eller fredag. :)

När det är över ska jag berätta vidare om det för det har hänt en del vad det gäller just bilbarnsolarna. De har inte ändrat sig, men men...

Jag återkommer om både det ena och det andra.

Nu har jag fått skriva av mig lite så nu kanske jag kan ta tag i lite packning och fix innan det är dags att gosa med grabbarna.

Imorgon blir det ett träningspass innan jag drar neråt landet, dit där mina minnen bor, många av dem iaf.

Vi höres!
Många kramar till er och tack för alla tankar och lycka till. Det betyder så oerhört mycket för mig.
Tack för bönerna, jag behöver dem.

Kram igen!


Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Men vännen! Vad underbart att du kanske får komma hem redan samma dag!! Härligt! Jag håller tummarna så de blir blå för det! Och vad bra att de ringde!



Jag tänker på dig och finns här!

Allt kommer att gå bra, det är jag säker på!!



Massa kramar!!!

2010-12-08 @ 15:45:27
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Å vad bra att de ringer och kollar och fixar. När jag har opererat halsen (för ärren jag har på luftrören och stämbanden) så har jag legat på öron-näsa-hals och fått åka hem dagen efter. Alltså har jag bara behövt 1 natt på sjukhus vilket har varit mycket bra. Men det är ju ändå bättre om du skulle få åka hem redan samma dag. Jag ska tänka på dig hela fredagen och hålla alla tummar jag har. Kram vännen

2010-12-08 @ 19:50:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Elin

Du är så bra! Du klarar det. Och det är bäst för dom att dom sköter sig den här gången. Du ska inte behöva ta mer ski tän du redan gör.

tänker på dig.

kramar

2010-12-08 @ 20:05:27
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Anette

Lycka till- nu packar du för fullt. Klart du kan känna dig trygg, Jesus kommer att hålla din hand hela tiden och hemma väntar ditt mirakel. Vi hörs snart igen. Snart är det gjort. Så fint att han ringde, läkaren. Verkligen omtänksamt. Så mycket en sådan handling kan betyda



Kram

2010-12-08 @ 20:30:35
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: soffie

å va bra att det är skrivet om dej nu ang,bilbarnsstolen,hoppas verkligen folk fattar vilket besvär detta är för dej,

Va jobbigt att du har ont imagen hoppas det går över,

massor av kramar till dej

2010-12-08 @ 22:34:42
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej!



Har inte läst din blogg på ett tag nu...önskar dig All Lycka vid operationen! Hoppas du får må så mycket bättre efter!

Vill också passa på att önska er en riktigt God Jul! Den står ju snart för dörren...tiden springer iväg.



Stor kram Gizze

2010-12-09 @ 10:16:15
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Marie

Tänker på dig massor och önskar dig ett stort lycka till! Kram

2010-12-09 @ 19:10:48
URL: http://nissetroll.blogspot.com
Postat av: Titti

Åh vad jag hoppas att det sa gå bra och att du är hemma i soffan med familjen imorgon kväll! Kram

2010-12-09 @ 20:01:10
Postat av: Susanne

Tänker på dig och lycka till!!!!! Kram

2010-12-10 @ 06:22:15
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Du finns i mina tankar och hjärta idag!!

Kramar om!

2010-12-10 @ 09:15:23
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Elin

Tänker på dig <3

2010-12-10 @ 15:09:17
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Jen

ÅÅÅÅÅ va jag hoppas att du inte har för ont... kram kram i massor från snöiga stockholm.

2010-12-11 @ 09:17:01
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0