Ett steg fram och två tillbaka....

Japp, så känns det verkligen ibland.
De där kortisonsprutorna jag tog i onsdags förra veckan plus Remicade som jag fick veckan innan gjorde verkligen susen och jag var så himla glad för det. Det är jag såklart fortfarande, inte det, men på lördagen fick jag svinont i halsen och japp, så var det kört igen...

Nu sitter jag här med slem och får suga tracken jättemycket. Hostar och det bubblar i bröstet. tack och lov har lederna inte hängt på den här infektionen utan håller sig fortfarande riktigt bra, tom foten känns som en liten dröm...
Men ja, halsen tar ner det hela lite. Jag tappade orken totalt förra helgen och har känt mig trött och kraftlös hela veckan.
Jag blir less på detta. Det känns som jag gör allt jag kan för att hålla mig från infektionerna. Känner mig både stark fysiskt och psykiskt men de här infektionerna bara hoppar på mig från ingenstans.

Jag försöker förklara hur det känns och hur det påverkar mig men det är självklart svårt att förstå. Tror nog det bara är Daniel som förstår helt hur jag har det, eftersom han lever med mig. Inte ens mamma och pappa förstår.
Trots detta strul med halsen gör jag ju allt som jag annars skulle ha gjort. Jag tränar, självklart inte om jag känner mig febrig eller sjuk men det gör jag ju oftast inte utan det är slemmet i sig som jäklas med mig.
Jag lämnar och hämtar Jens, städar , fixar här hemma, åker på det jag ska osv. Inte för att jag är en duktig person utan för att jag måste annars skulle mitt liv kännas väldigt mörkt. Så jag gör det av självbevarelsedrift kan man väl säga.
Det är svårt att förklara. Men jag vill inte vara mer begränsad än vad jag redan är på grund av min synskada och min reumatiska sjukdom. Jag är en person som är mycket för att acceptera läget och sedan göra det bästa av det. Så tror jag att jag gjort för det mesta.
Jag är en tävlingsmänniska på något vis. Kanske hade varit riktigt bra om jag varit en idrottare. ;)

Men den här halsen alltså, den kan verkligen sparka undan benen för mig och jag har svårt att acceptera att det ska behöva vara såhär. Men jag måste göra det!!!
Sedan göra det bästa av saken. Leva ett så bra liv som jag bara kan. Vara en bra medmänniska, mamma, fru, dotter, syster och vän.
Jag vill göra det jag tycker om och njuter av och det är här halsen ställer till det för mig oftast. Skit på dig hals!

Okej, slut med peppingen för den här gången. ;)
Imorgon ska jag träna. så det så! Får ha en rulle toapapper i fickan som jag kan hosta slem i...

Min Gosros då? :)
Han var hos tandläkaren för första gången idag och det gick jättebra. Han är duktig min unge. Vi har lekt tandläkare i några dagar nu så han var lite förberädd.
Imorgon är det en vecka sedan han slutade med nappen och det har också gått superbra. Inga tårar ingenting. jag känner mig småchockad fortfarande och väntar på bakslaget men det kommer inte. :)

En rolig sak då.
Vi var och fikade förra fredagen, jag, Daniel, Jens och svärmor. Jag åt en bakad potatis med skagenröra. Mums var det. iaf, Jens ropade på mig för att fråga något, varpå jag genast reagerar såklart och rätar på mitt huvud som just vid det tillfället är djupt nere i potatisen, eller något, den var så god så jag hade svårt att slita mig.
-Ja, Jens vad är det, säger jag och tittar mot hans håll.
Gosrosen blir tyst ett tag sedan säger han med bestämd röst:
-Mamma torka munnen... :)

Nu dags att sova.
Ha en fin fredag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Det där med halsen låter inget vidare roligt. Gud vad jobbigt. När jag var nyfödd tills jag var 2 år var jag trakeotomerad, jag föddes med en lungsjukdom, IRDS heter den. Det är väl inget som jag har så där jätte mycket minne av, men familjen har ju berättad. Jag hade jätte ofta problem med slem, infektioner och lunginflammationer under denna tid, mycket pga, tracken.



Vad duktig han är din son med att sluta med nappen :) Och sen fixa tandläkaren på det.



Ha en fin fredag. Kram

2010-02-19 @ 14:55:11
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Elin

Det kommer en längre kommentar vid ett bättre tillfälle men vill bara peppa lite. jag (vi med för den delen) att du har det tufft, det är starkt av dig att "bara" acceptera hur svårt det är att vara i din sits.

Kram på dig, kämpa vidare.

2010-02-19 @ 15:35:09
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min goaste vän!

Tack för din fina kommentar hos mig! Den värmde och vad just vad jag behövde läsa just då!



Förbaskade eländiga hals!!! Vad det måste vara påfrestande både psykiskt och fysiskt. Nej, ingen kan nog förstå hur du verkligen har det, om man inte lever med dig så att säga. Men jag hoppas att du känner av stödet som du har här ute i bloggosvären. ( det blev ett konstigt ord det )



Och jag förstår att du måste göra det du gör på dagarna, för annars blir man ju tokig. Man måste ju trots allt ha någon form av livskvalité trots att man är sjuk. Så kämpa på! Jag står i hejar klacken, det vet du ;)



Lillen är livrädd för alla med rockar, läkare och sådant, så när han ska till tandläkaren lär det bli kalabalik. Och nappen....den vägrar han lägga undan. Han är duktig, Jens, som ser till att mamma har ett bra bordskick ;) Kul kille!



Ta hand om dig vännen och ha en fin kväll!

Massa kramar just till dig!!

2010-02-19 @ 19:07:21
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godkväll!!!! ja nu när du äntligen mår bättre i lederna och vad kommer inte då halsen finns det alrig något stopp man undrar varför man alltid sk ha något besvär, du har ju lidit nog. Ha en bra kväll vännen min. Tänker på dig massor av kramar till dig.

2010-02-19 @ 19:18:33
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Titti

Blir så arg på alla dumma infektioner som gror i din hals! Varför är livet så orättvist? Fast jag får ändå känslan av att du inte känner så?



Duktiga Jens! Tänk vilka stora killar vi har nu, inga bäbisar längre! Stora prinsar utan nappar! :)

Krma

2010-02-19 @ 19:20:01
Postat av: Gizze

Du är då verkligen en kämpe!



Hoppas du får en bra helg!



Nu blir här soffan- Jag har klagat hela dagen över min förkylning...men nu ska jag inte klaga mer



Jag ska njuta av att vila mig hela helgen



Värmlandskram /Gizze

2010-02-19 @ 19:22:56
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Kram kram vilken liten sötegöte han är din gosros :-)

2010-02-19 @ 21:16:32
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: tess

Snälla hjälp mig att bli veckans blogg genom att gå in på min blogg och rösta... du hittar en länk att klicka på i inlägget.



//tess

2010-02-20 @ 00:03:06
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Linda

Att det blir ett steg fram och två steg bak, känner jag igen. Min vecka har varit tung.

Man blir less och får vara less.

Men det kommer solsken efter regn.

Man har en inre styrka och man orkar mer än man tror.

2010-02-20 @ 12:11:34
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: bjorne

Jäkla envis hals du har men tror du vinner över den för till sommaren måste du va i form när vi ska ha trädklättrar tävling mm,ha en fin helg hela familjen,kram.

2010-02-20 @ 15:57:47
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Elin

Fortsätt kämpa, jag vet att du är stark. Det vet du också.



Mjo, har det bra härnere. Är med en kompis och hennes syster, det är systern som bor härnere i Värnamo. Deras mamma är med också så vi är några stycken. Tar det bara lugnt allting, behövde det kände jag.



Kram

2010-02-21 @ 13:16:18
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0