Fundersam

Tack goaste vännerna som tänkte på mig igår när jag fick mitt Remicade.
Jag längtade verkligen efter gårdagen, har ju haft en rätt jobbig tid och det är frustrerande när det blir så här, att alla dessa halsinfektioner ställer till det så även lederna blir dåliga.
Iaf så var jag på topphumör när jag åkte dit trots att värken gnagde överallt ungefär.
Jag hade ju även bokat en sprutid och själv visste jag att jag skulle behöva tre sprutor, minst två iaf, för att bryta de största inflammationerna som satt i höger fot, vänster knä och höger axel.

Jag kom in till läkaren och berättade vad jag ville. Han sa att han inte hann ge mig mer än en spruta. När har de annars tid att ge sprutor om inte när man bokat spruttid? Sprutan tog en minut inklusive tvättning...och sedan var det klart. Fylldes av en sån enorm trötthet. Jag fick välja ut det stället som var värst, lite svårt eftersom alla var jobbiga. men jag tog foten eftersom jag kände mkt vätska där och det ville jag ju ha bort.
Ja, du får ju Remicade här efteråt och den har ju faktiskt bra effekt snabbt och borde ta de här inflammationerna. Jo, jag vet sa jag, jag har haft den här medicinen sedan 2002.
-Så du är en slags expert då, sa han...
Japp, sa jag och tände väll till. Men jag kände på en gång att han var en läkare man inte kan prata med.

Berättade för sköterskarna vad han sagt och de tyckte det inte var klokt.
Sedan kom jag på en sak. Sprutan gick ju så oerhört fort så han kan inte ha hunnit tömma min fot på ledvätska. Det känner jag ju nu också för den är fortfarande svullen och jag har mkt ont.
Japp så jag sitter här med mycket värk idag också, i foten, knät och axeln. Var tvungen att ringa och boka en ny spruttid nästa vecka. :(
Ibland blir jag förbannad.
Jag vet ju att man får bäst effekt av kortisonsprutorna om man först tömmer på ev vätska.
Remicade har fixat de andra lederna men när jag får sånnahär stora inflammationer så måste jag oftast ha hjälp av kortison rätt in i de inflammerade lederna.
Ja, lite irriterande är det allt men jag hamnade direkt i underläge och han började snacka om min graviditet och sånt mitt i allt. Sedan lät han mig leta upp dörren själv och famla efter hantaget och klara mig ute  i korridoren trots att han såg att jag hade vit käpp.
Sånt träffar jag väldigt sällan på, speciellt på Spenshult för där brukar de vilja hjälpa mig om det behövs.
Jaja, bara att glömma och gå vidare. ;) men jag har roligare saker att göra än att ränna på Spenshult varje vecka. :(
Speciellt när det beror på dumhet.

annars bra här.

Jag skulle behöva er hjälp. ;)
Det är så här att Jens har börjat haka sig på orden. Han har gjort det en period tidigare men sedan har han blivit bra. Men för någon vecka sedan började han igen och jag lider med honom och blir så klart orolig också.
Är det vanligt, känner ni till det?
Han liksom får kämpa fram det första ordet är det väl mest.
Det låter ju som att han är så ivrig så det knyter sig på något vis. eller kan det vara stammning.

Nu bjuder jag på några bilder av mitt mirakel.
Mitt ljus och min lycka.





Ha en skön helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hallå vännen!

Sabla läkare!! Blir så sur när jag läser om det!! Att inte få hjälp när man behöver det morrar

Hoppas du får en annan läkare nästa vecka!!!



Lillen stakar sig också nu, och jag läste i en sådan där tidning om olika åldrar "jag citerar"

Det finns något som kallas fysiologisk stammning som ibland drabbar barn i tre års åldern. Det handlar helt enkelt om att barnet har bråttom att berätta och att mun motoriken inte riktigt hänger med. Hjärnan klarar inte att tänka ut vad som ska sägas och att styra språkrörelserna samtidigt. Men det här växer i regel bort efter ett tag och har inte så mycket med vanlig stamning att göra. "slut citat"



Så det kanske är det? Prata med Bvc annars :) Tror inte du behöver vara orolig.



Vet du, Jens är väldigt lik dig :) Jättesöt! Han har blivit stor!



Ta hand om dig nu, jag tycker att det är så tråkigt att du inte kan få må bra!!



Skickar massa goa kramar just till dig!!

2010-02-05 @ 22:22:55
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linda

Vissa läkare är hopplösa, säger jag bara...



Jag tror att hans stakningar går över med tiden.

Men jag tror att det är viktigt att han tar det lugnt när han ska prata. Inte stressa fram orden. Jag tror att det är viktigt att man som förälder ber barnet ta det lugnt och att man visar att man själv inte har bråttom.

2010-02-06 @ 09:37:55
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vilken irriterande läkare, usch, hoppas verkligen att du får en annan läkare nästa vecka. Det där med att du fick famla efter handtaget och det gjorde mig riktigt arg, fy vilken nonchalant stil av läkaren. Och att han inte ville lyssna på dig som faktiskt är expert på din kropp och din sjukdom, fy!



Angående stakningen så tror jag på det som står i den första kommentaren. Min äldsta tjej hade det så när hon var runt 2,5 - 3 år, det verkade som om hon hade för bråttom och för mycket att säga på en gång att det liksom fastnade. Men vi blev oroliga och sökte på BVC där vi fick träffa en talpedagog, hon lugnade oss och sa att det skulle gå över. Hon sa att det kunde bli så när det var mycket runt ett litet barn. Våran tjej hade blivit storasyster och lillasyster tog mer och mer tid hemma, på dagis hade hon fått byta till gruppen med äldre barn och ja livet var inte som förut riktigt. Hennes stakning på ord höll i sig drygt 6 månader om jag minns rätt, men lite gran satt det i till hon blev 6 år, men det hände bara om det var stressigt runt henne eller om hon ville berätta något väldigt fort och väldigt mycket. Vi försökte bara ta det lugnt efter att vi fått träffa talpedagogen och jag tror att vårat lugn speglade sig sen i henne, hon blev också lite lugnare. Om ni är oroliga så kontakta BVC dom är jätte bra på att hjälpa till vid sånt där.

2010-02-06 @ 11:57:31
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min käraste vän!

Tack för de fina orden, som jag faktiskt inte hör så ofta, så det värmde mer än du kan ana!!



Och vet du, efter jag tryckt på skicka knappen i går blev jag lite orolig, för jag var lite rädd att du skulle uppfatta mig som en besserwisser som citerade så. Men jag hade själv just läst det och eftersom Lillen är likadan så....tja...tack för att du tog det rätt!!



Det har gått bra för Trean, skrev just om det i bloggen :)



Tack goa vän för att du finns där ute!!



Massa varma kramar just till dig!!

2010-02-06 @ 12:55:54
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, ibland måste väga fördelar mot nackdelar. Man skulle vilja ha både och, men det går inte allid.

Jag är inte den som tar läkemedel i onödan, men i nuläget är jag otroligt glad över att det finns läkemedel som kan hjälpa till.

2010-02-06 @ 14:15:18
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: elin

tyvärr har jag inte så bra koll på var skillnaden går mellan att det låst sig eler om det är stamning. kanske övergående? troligen. ibland är det hopplöst med läkare. vissa har bara bestämt sig för att de vet bäst och att patienterna omöjligt kan ha rätt. synd, för oftast är patienterna mer kunniga än man tror.



tack vännen. glad att någon bryr sig. känner mig ganska bortglömd denna veckan. har fått leva på mediciner jag åt 2007-2008 för de har inte haft tid att förnya receptet så har mest låst mig inne ifred.



kramar, stå på dig mot inflammationerna nu.

2010-02-06 @ 14:34:08
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Malin

Grrrr.... nu blir jag arg!! På den dumma läkaren!! Jag avskyr såna människor som är så arroganta! Klart du är expert, vem känner din kropp så som du? Det var ju inte första gången du skulle ha sprutorna heller. Sen att han fuskar.. inte ha tid!!! Det är ju hans bekymmer, inte ditt!!! Åh, önskar jag varit med dig, jag hade stöttat och hjälpt dig att få den hjälp du behövde!! Usch! Tur att du slutar med så ljuvliga bilder så att ilskan kan lägga sig något! Kramiz m

2010-02-06 @ 14:47:42
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Jen

Men herre guuud, är dom tröga eller??? TUR för dom att jag inte bor i Getinge för då attans,,, Ring BVC och be och få en tid hos en logoped. Kram kram

2010-02-06 @ 18:23:50
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack!

Ett tappert försök räknas också!

2010-02-07 @ 15:03:43
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!! Hoppas snart du får dina sprutor så du slipper lida. Jag hade ett dagbarn som började med att stamma, så jag kollade upp detta vad det kunde bero på och fick då beskedet om att det är vanligt vi en viss ålder och utveckling det är att hjärn halvorna stannar upp brevid varandra. vet inte om detta stämmer men det var vad jag fick för upplysning om det här barnen tog det ca ett halvår och sen var det borta. Ha en bra söndagskväll. Kram Susanne

2010-02-07 @ 16:56:23
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ja du Ullis nu är allt tillbaka på ruta ett igen och jag verkligen lider med dig och inte lätt att göra så mycket mer när man sitter här i Kil men finns det en en GUD så är det dags han hjälper till med dina problem nu,och Jens talproblem är som alla barn har i den åldern dom blandar ord och känslor huller om buller så det går över,skickar all min goda energi till dig och hoppas det hjälper och till sommaren så tar vi det muntligt när vi ska upp i trädet,haha men s får det bli,går inte att ändra på,kraaaaaam.

2010-02-07 @ 18:48:36
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Vännen min, ja vissa läkare är självupptagna och inte ser vad de har framför sig, förutom sitt EGO. Du är expert det är du och jag hoppas du får en trevligare läkare nästa gång. Talproblem brukar vara övergående vad jag vet. Hoppas du får en kanonvecka! Kram kram

2010-02-08 @ 09:31:06
URL: http://birgittagh.blogspot.com
Postat av: Annica

Vad är det för en skitläkare?!?!? Om du bokat en tid för sprutor ska du väl för sjutton få dem också! Dessutom är det ju inte ditt fel om han har ont om tid. Du har rätt att få den vård du bokat tid för! Oj vad arg jag blev nu.

Tack för att du stöttar mig. Det betyder jättemycket att veta att du tänker på mig.

Jag har nu flyttat och första natten själv i lägenheten är avklarad. Så nu är det bara att försöka få ordning på vardagen. Man märker efterhand små saker som måste fixas. Men det blir nog bra så småningom.

Sköt om dig nu vännen! Och jag hoppas att kroppen din är snäll mot dig.

Massa kramar!!!!!

2010-02-08 @ 12:50:42
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Här snurrar det på. Hur mår du idag? Har det hjälpt något med medicinen läkaren "hann med" att ge dig?



Melodifestivalen ja, ärligt så tyckte jag att det var en av de sämsta omgångarna på länge. Ekborg var okej, Ola var okej men en dussinlåt, resten var...ja typ skit. Hoppas det blir bättre nästa helg!



Massa kramar!!

2010-02-08 @ 13:33:19
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0