Det kanske går... :)

Här har vi haft en lugn och skön helg. det har blåst hemskt mycket så även om det inte varit så kallt gradmessigt så har vi inte velat sticka ut näsan ändå.

Mina föräldrar har varit och hälsat på i eftermiddags, till Jens stora glädje. Mommo och moffa är bland det bästa han vet.
När de var här passade jag och Daniel på att gå ut i ruskvädret. Eftersom jag ska hämta Jens på dagis imorgon så ville jag iaf ha gått vägen en gång innan. Inte kul kan jag säga, men tar jag bara det lugnt och inte stressar så ska jag nog hitta fram. De flesta av mina kännetecken är som bortblåsta, eller snarare begravda.
Jaja, det ordnar sig.

Imorgon blir det träning...
Idag har jag känt en del i mina leder men det kanske bara är tillfälligt,hoppas på det iaf.

Just nu läser jag en biografi över Adolf Hitler. Den är skriven av Bengt Liljegren och jag måste säga att den är verkligen bra skriven. Jag har, sedan högstadiet, varit mycket intresserad av andra världskriget och läst massor om det.
Det väcker så mycket känslor och hur mycket man än läser så kan man nog aldrig någonsin förstå hur allt kunde bli som det blev. Det har iaf varit spännande att läsa om hans liv, framför allt om barndomen och åren i Wien.

Tänk det är inte så himla länge sedan allt det hemska hände och ändå kan ett sånt parti som sverigedemokraterna gå framåt, det är så oerhört sorgligt och väldigt skrämmande tycker jag.
Jaja, nog om detta.

Nu blir det pizza här hemma. Mums
Ha en fin kväll.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hej min vän!

Tycker att det är så förbaskat modig av dig att ge dig ut ibland snön hämta på dagis! Men gå försiktigt för åtminstone vi har det glashalt här, så själv så känner jag mig som Bambi på hal is när jag är ute.



Själv så orkar jag aldrig ta mig igenom sådana böcker. Blir liksom för mycket att ta in och förstå tror jag, man blundar gärna för sådant tyvärr.



Idag ska vi äta fläskpannkaka, mumma :)

Massa kramar just till dig !!

2010-01-10 @ 19:01:07
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Gott att läsa din blogg och konstatera att alltär ganska bra med dig och livet har sin gilla gång,samma här och bara väntar på att det ska bli vår,denna sommar har jag bestämt att du och jag ska klättra i ett träd hur det ska gå till vet jag inte men vi ska det,hoppas du hänger på och har det som utmaning,så får frugan Jens och din man heja på,med lite tur så kanske Ella oxå är med,antar du utmaningen,kram.

2010-01-10 @ 20:39:45
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: messan

Ja, det var fruktansvärt det som hände och ändå är det inte så länge sen. Otroligt!

Här har vi det lite varmare nu, som tur är:)Det är beundransvärt att du vågar dig ut på dom på glashala trottoarerna. Jag är stel som en planka när jag är ute och går.

Lycka till med träningen!

Varm bamsekram

2010-01-11 @ 17:22:11
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: soffie

den ska jag kolla efter har alltid funderat och undrat hur Hitler blev den han blev,

Å va mysigt med besök av mommo och moffa,

Hoppas det går bra imorrn då du ska iväg kram

2010-01-11 @ 19:33:57
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

den ska jag kolla efter har alltid funderat och undrat hur Hitler blev den han blev,

Å va mysigt med besök av mommo och moffa,

Hoppas det går bra imorrn då du ska iväg kram

2010-01-11 @ 19:34:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin

är så nyfiken, hur har det gått idag???? Bra tippar jag på, du är bäst! Kramiz m

2010-01-11 @ 22:37:07
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Annica

Hoppas att allt gick bra för dig idag när du skulle hämta Jens.

Du och Stefan skulle säkert kunna sitta i timmar och prata historia. Han är ett levande uppslagsverk brukar jag säga.

Hoppas att allt är bra med er.

KRAM!!!!

2010-01-12 @ 17:44:51
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0