Klantmamman

Först, tack för alla snälla kommentarer som värmer som alltid. Tack också för alla tips.

På fredagen var Jens hemma. Han var rätt snorig och eftersom jag ändå skulle vara hemma så fick han också vara det. Jag ringde på morgonen till dagiset och pratade lite med dem. Om att det var så jobbigt då när jag hämtade Jens på torsdagen. Hon var så förstående och sa snälla saker och att jag aldrig behöver känna mig stressad utan alltid bara ta det i min takt osv.
Det kändes väldigt bra efter det samtalet plus efter alla kommentarer från er. Jag förstår ju att detta hör till jens ålder och att han gör som alla barn.

Helgen har varit bra. På lördagen var vi till malmö och hälsade på Daniels morbror. Jättetrevligt var det och god mat fick vi. Jag åt konstant.. Fick även höra att jag gått upp i vikt,  och ser frisk ut vilket stämmer, iaf det första... :)

På söndagen var vi hem till mamma och pappa på middag, det bjöds på tacos. Mums!

Igår började jag känna mig riktigt risig i halsen och idag är det ännu värre. Den senaste antibiotikan tog jag i slutet av oktober så jag känner mig rätt nöjd med att det hållt så länge. Men nu är det inte roligt alls. Suger och suger och det värker runt tracken.
Kass känner jag mig och blir så trött av allt sugande.

Idag var det första gången jag skulle lämna och hämta på dagis sedan i torsdags.
Allt gick bra dit. jens var oerhört mammig och ville inte släppa mig när jag skulle gå.
På vägen hem gick jag vilse i snön. Kände hur jag förlorade kontrollen över var jag var och trampade runt i snö bara. Några steg hit och några steg dit för att komma tillbaka till kanten vilket jag förståss inte gjorde. Men sedan stannade jag och drog tre djupa andetag och tänkte åt vilket håll, lågiskt sätt, kanten måste finnas. det gick bra och jag kom rätt. Men hjärtat slog rätt fort måste jag erkänna. :)

Jag har haft det lungt och bara försökt vila.
Gick till dagis igen för att hämta Jens strax innan två. Han kom rusande och slängde sig i min famn och när det var dags att klä på sig så gick det väl så där.  Han bråkade inte lika mycket och lyssnade på mig och personalen när vi gaddade ihop oss. :) men när jag pratade med honom så var han tyst och då vet han att jag inte har koll på honom. Blev stressad eftersom det var barn och föräldrar i tamburen och då är det svårt och veta var Jens är. När jag satte på honom skorna kändes det lite konstigt men ändå rätt på något vis.
vi traskade hem och det gick finemang.
Mormor var hemma när vi kom och hon sa så fort hon såg oss:
-men Jens vad är det för skor du har? ;)
Då hade jag lyckats ta på honom en av hans och en av någon annans. Den ena skon var blå och den andra röd. Hahahahah
Den ena var lite större men annars var det liksom samma modell. :)
Det var bara att traska tillbaka till dagiset för tredje gången. :)
Jisses vad jag och personalen skrattade. jag hade berättat, gången innan, att jag gått vilse på morgonen när jag lämnat Jens.
Klantmamman Ulrika har varit i farten idag som ni hör....
men så länge jag inte tar fel barn så får man väl vara tacksam. ;)

Nu vill tracken och sugen träffas igen. Fy!
Kram till er.

Kommentarer
Postat av: Malin

TACK så mycket för din värmande kommentar!!! Tänk inte på mig nu, mina bekymmer är ju övergående och inget att tänka på... Tycker du är fantatisk, återigen säger jag det, och med hälsning från min gubbe, så tycker han likadant!! Kramiz m

2010-01-19 @ 17:12:17
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Marie

Tänk så tokigt det kan bli och så härlig du är som kan skratta åt missödena! Kram



Ps.Vill du hänga med till min nya blogg också? Skicka ett mejl i så fall.

2010-01-19 @ 20:21:15
URL: http://havoskog.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej klantmamman ;)

Vet du, jag har sett fram emot detta inlägget för jag ville se vad som hände när du gick vilse. Skönt att du kan behålla lugnet i sådana lägen! Jag hade väl ställt mig och gapat hjälp eller något....



Och du är ju helt underbar som ber mig piggna på mig! När det är du som ska göra det, en liten ynka förkylning och lite ont är ju ingenting mot dina halsbekymmer. Jag hoppas verkligen att du tillfrisknar fort!



Härligt med skorna! Måste sett kul ut, och tänk om du fått med dig fel barn hem ;) Nä skojar bara, men vem vet, när Jens och hans kompisar blir större så kanske de busar till det någon gång :)



Har Jens fått sin andra dos vaccin?



Ta nu hand om dig min vän!!



Massor med kramar!

2010-01-19 @ 20:54:08
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: elin

hej du klantmamman.

till din tröst kan jag berätta att jag själv gick ut genom dörren, kom på att jag glömt mina nycklar, vänder om och när jag springer in igen glömmer jag att ta med handen, den slängde jag dörren på, haha. så du ser, vi klantar oss alla.

kram

2010-01-19 @ 21:09:03
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: soffie

hoppas du snabbt blir bättre från slemmandet denna gången det har gått länge nu utan antibiotika det är ju jättebra det,

Å va skönt att det kändes bättre när du hämtade han,å va goa personalen verkar va,det kan ju verkligen inte va lätt att ta på rätt skor om det står fel på hyllan,

jag beundrar dej som är ute å knallar i snön å ej ser ,själv tycker jag det är livsfarligt nu då det är halt jag halkade idag å fick rejält ont i tummen så jag va en klantmamma jag med,Nellie blev rädd när jag trillade stackars henne,

kanske spänner vi oss på ett annat sätt som ser så därför druttar vi omkull,ta det bara försiktigt nu,

å hoppas det blir bättre i halsen så du slipper sugen,kram

2010-01-19 @ 22:19:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: messan

Du är verkligen en beundransvärd person som ger dig ut i snön och halkar iväg till dagiset. Jag snubblar runt själv och du fixar det alldeles galant.



Skorna, vilken kul grej och vad gör väl det:)Jag förstår att det inte alltid är lätt att hålla koll på honom speciellt inte när han är tyst.



Jag hoppas att din förkylning ger med sig snart! Har du tracken där alltid och sugen? Den här gången tycker jag att du ska få slippa antibiotikan och att det går över av sig självt för det är du värd.

Lova mig att du är rädd om dig nu...du lovar väl?

Hjärtkramar från mig

2010-01-19 @ 22:50:09
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Hoppas du mår bättre. Jag har också åkt på något elände har ont ihalsen och snuva hostan mycket bättre. Armen så har jag ännu inte fått någon hjälp men ska till arbetsterapeften. Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-01-20 @ 07:19:11
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Linda

Det gick ju bra ändå och det är huvudsaken.

Du ser...

Allting kommer att gå bra.

Lilleman kommer lära sig att dte inte är någon idé att tjorva på dagis när han ska klä på sig.

Låt det bara gå några gånger så ska du se att det blir bättre för varje gång.

2010-01-20 @ 11:56:46
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0