Skratt

God fortsättning på 2010 önskar jag er.
Året har börjat lungt och trivsamt. :)

vi firade nyårsafton hemma hos mina föräldrar som bjöd på supergod mat. Ett annat par var där också och det var mycket trevligt. Jens somnade, efter att ha hållt låda hela kvällen, i morfars säng vid halvnio.
Han vaknade till under det värsta smällandet. Vi sände upp en sån där ballong i stället för att smälla raketer. Det var tydligen mycket vackert det med. Sånna där ballonger har de visst skickat upp mycket i Thailand. Ni vet kanske hur de ser ut?
Vi sov över hos mamma och pappa och det var riktigt mysigt.
Vid tretiden dagen efter var vi hemma igen. Fullproppade med pannkakor som pappa lagat till oss. mums

Igår var Jens väldigt trött hela dagen och med det följde ett rätt taskigt humör. Men idag har han varit glad för det mesta.
Det kommer så mycket roligt ur hans mun nu för tiden så det känns som jag går runt och småskrattar för mig själv hela dagarna.

Vi svär inte mycket här hemma men någon gång flyger det ut ett mindre fint ord även från mig... ;)
De har Jens naturligtvis tagit till sig.
Tyvärr får man väl lov att säga.

Idag, när jag och Jens knallade in på hans rum för att plocka iordning lite så säger knasungen:
:Åååå fan.....
Jag rycker till och säger:
Jens så där får man inte säga, det är fula ord...
-Det var taktorn som sa fula ord, säger min son....

Lite senare på eftermiddagen satt vi i soffan och pratade lite. Jag lodsades vara ett lamm som ställde frågor till honom, typ hur gammal är du och vad heter du osv.
-Vad gör din pappa nu?
-han sitter vid datorn och dricker taffe.... Kaffe alltså.
-Vad heter din pappa?
-han heter Daniel gospappan östberg.
Jisses vad jag skrattade. Eller lammet då.... ;)

Imorse var det 17 minus här i Getinge. Brrr Kommer inte ihåg att det varit så kallt här tidigare men det har det väl varit någon gång...
Nu har det blivit lite varmare iaf.
Jag ska hoppa ner i ett varmt härligt skumbad nu.

Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Jen

Hej, dom är roliga dom små. Här är det massor med snö och ganska kallt. Jullovet är slut för vår del. Kram kram

2010-01-04 @ 00:09:47
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hejsan!!!! Hoppas allt är bra! Jag mår bara bra. Barn är den sanna verkligheten det märker man och orden kommer från vårat språk. Ha en jätte bra dag. Kram Susanne

2010-01-04 @ 08:38:04
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: elin

i alla fall att man gör något litet, en 7,5 poängskurs eller kanske praktik några timmar någon dag i veckan, bara för att känna sig lite normal och få göra vanliga saker. vad skulle du plugga i så fall?

kram

2010-01-04 @ 12:47:19
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Jag blir så full av inspiration varje gång jag kommer till dig :-)



Årets första dikt till Ulrika!



Du har kämpat tappert året runt,

envist tragglat med allt.

Tränat som vanligt vilket är sunt,

tagit motgångar helt kallt.



Du har gett andra hopp och inspiration,

i varje fall mig till hundra procent.

Jag har verkligen älskat vår kommunikation,

det hoppas jag att du har känt?



Nu önskar jag dig ett bättre 2010

ett med massor av friskhet och välmående

Ett år som blir bättre än 2009

med en önskan om att alla ev krämpor är snabbt övergående.



Kramar i massor från ditt största fan

Ta hand om dig, din gosros och man :-)



Kram

2010-01-04 @ 13:29:36
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag väntar på att det ska komma nån svordom från vår lilleman snart också.

Jag har svurit en hel del under min rehab-tid.

Och det slinker ur en del svordomar ibland.



Jag är grymt less på det mesta...

Såååå otroligt många tankar om det mesta faktiskt

2010-01-04 @ 16:27:55
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Anki

Pannkakor och skumbad vad härligt det låter! Kram min vän.

2010-01-04 @ 20:06:38
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0