Dåligt av mig...

Det är grymt dålig uppdatering här i min blogg, och det är inte det värsta heller, för jag är urusel på att läsa bloggar över huvud taget just nu.
Eller har varit, förhoppningsvis ändras det efter det här inlägget.

Tiden går fort och veckorna rusar förbi. Tänk att det är första juni idag, inte för att det märks på vädret direkt, men ändå... :)

Vad har hänt sedan sist?
Säkert en hel del men jag verkar ha fått dåligt minne också för jag kommer knappt ihåg.
Ett par saker glömmer jag däremot inte och båda händelserna ägde rum förra veckan. :)

På onsdagen hände något mycket speciellt, jag fick träffa en kvinna jag lärt känna här via våra bloggar, på riktigt, i verkligheten alltså! Det var helt underbart och jag blir helt glad och varm i hjärtat så fort jag tänker på det.
Tänk att hon var så underbar och go som jag trodde hon skulle vara, ja typ ännu mer go och underbar är hon faktiskt. Vi har haft kontakt i över ett år, via just bloggarna och mailen. Timmarna bara rusade iväg när vi satt där och pratade. kändes som vi kunde suttit där ett bra tag till. :)
Men vi har bestämt att träffas igen och då med våra småkillar som är lika gamla.
Tack
Lejonkvinnan
för att jag fick träffa dig och för en underbar eftermiddag!

Dagen efter var vi hem till en kompis som har en tjej som är lika gammal som Jens och en liten prins som snart är en månad.
Det var också en toppeneftermidag. Jens och tjejen hade kul och Jens var helt betagen i alla hennes fina leksaker. :)
Jag däremot var betagen i den lille prinsen, och det inte så lite heller. Jisses vilken liten gobit. Vill ha!!! ;)
fick prata en massa och god fika fick vi med även om Jens då inte hade tid att fika, fanns ju så mycket roligare saker att göra... Vad det nu är som är så himla mycket roligare än att fika och prata undrar ju jag då... Menmen, vi har olika intressen ibland,jag och Jens. Fast intresset för den lille rprinsen var nog ungefär lika stort från både mig och gosrosen. Jens tyckte han var jättesöt och ville trösta honom den lilla stunden han var ledsen. Vi var på väg från lekplatsen och prinsen blev hungrig och därav lite ledsen. Jens sprang upp vid sidan av vagnen och tog hans hand och sprang bredvid. Mycket gulligt men svårt för mamman att köra vangen. :)

Jag har tränat en del och mår på det hehla taget bra, eller har gjort fram till i torsdags eller något. Då blev jag dålig i halsen och lederna tyckte av någon anledning att det vore roligt att hänga på så det gjorde dem.
Tackar och bockar!
Har kollat och igår var det 14 veckor sedan min senaste antibiotikakur, vilket är ett rekord som jag är mycket stolt över att ha slagit.
Men nu är det nog dags för en kur tror jag, för att få bukt med  det jag har i kroppen.

Jens,mammas lille gosros, mår bra och är på gång dagarna i enda tycker jag.
Vi åker buss, taxi och hittar på grejer när vi är själva. När Daniel  däremot är hemma blir mamma totaldissad ugefär. Hmmmmm
Nädå, överdriver lite men det är klart han är glad när pappa är hemma. De fyra dagarna Daniel jobar i veckan är det ju tio tolv-timmars pass så då ses dem knappt.

Vad ska jag berätta mer?
Något kul Jens sagt kanske. Det jag kommer på så här, har ju fått dåligt minne som sagt, är något han sa/gjorde nu i eftermiddags.
Han hade en av sina leksaksbilar framför oss på bordet och sa till mig.
-Mamma titta på bilen. Varpå han gör som han alltid gör när jag ska titta på något, han tar min hand och lägger på saken.
-Mamma, vad är bilen för färg? Känn!
Mamman lite fundersam....
-Jens jag kan inte känna vad den är för färg, sånt känns inte.
Jens låter ganska så besviken och en aningens irriterad.
-Mamma, känn ordentligt då! Vad är den för färg!
Hahahahhahaha

Ta hand om er så länge och jag hoppas bli lite flitigare här i bloggarnas värld nu framöver, för det är ju otroligt kul kom jag precis på, hade visst glömt bort det också. :)
Kram goa vänner.

Kommentarer
Postat av: Jen

Heeej, undrade just vart du hade tagit vägen och tänkte smsa idag och kolla läget, men acka den som tror man får sånt gjort på jobbtid. Skönt att lederna mår bättre. Kram i massor

2010-06-01 @ 19:20:14
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: bjorne

Va kul att du mår bra och även träffat en bloggvän,har varit dålig jag med på att blogga för det är sommar och vackert här nu så då går det inte att sitta framför en dator när man kommer hem,gott att tänker på trädklättringen så du inte stelnar till,kram,

2010-06-01 @ 21:20:44
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: soffie

men å va roligt att träffa en bloggvän,

å skönt att höra att ni mår bra ,

många kramar till dej.

att inte ha tid för bloggen så här på sommaren är inget konstigt tycker jag för vi måste ta vara på den korta tid vi kan njuta av den korta sommaren.

kram

2010-06-01 @ 22:53:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Tack vännen för de fina orden! Ser fram emot nästa gång!

Hoppas du har sol hos dig i dag också :)



Massa kramar!!

2010-06-02 @ 09:15:25
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tror vi är dåliga lite till mans, fast det betyder ju att vi fyller vårt liv med annat än bloggande! Här har det varit kanonväder hela veckan, hoppas du får ta del av det...kramiz m

2010-06-03 @ 09:57:21
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad underbart att ni kunde ses IRL.

Han är för go din lilla pojk :) jag blir så glad varje gång jag läser något som han har sagt. Det finns mycket tankar i hans lilla huvud tror jag. /Kram

2010-06-03 @ 12:31:23
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda

Vänner är alltid bra att ha!!

Jag har valt noga bland mina vänner. Jag har svårt att lita på folk efter att ha blivit bränd några gånger.

Alla fina kommentarer man får på bloggen är uppskattade. (Det ska du veta)!!

Barn är så otroligt underbara!!

Jag har 1 och ett halvt barn, det räcker för mig.

Men andras bebisar gullar jag gärna med också, samtidigt så njuter jag av att få vara en del av pojkarnas uppväxt.



Ha det!!

2010-06-03 @ 15:53:24
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hoppas ni mår bra och träningen pågår för fullt,ett tips öva klättringen i stora träd för det kan du ha nytta av,hahaahaha,kram.

2010-06-07 @ 12:56:13
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!! jag är inte heller någon bra bloggare dagarna bara rusar iväg och sen har man face book att uppdatera. Inte bra att du är dålig du får krya på dig vännen min. Kram Susanne

2010-06-07 @ 19:29:34
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika....



Ja läsandet av bloggar är nog upp och ned för de flesta...just nu sitter jag & kollar "alla" bloggar, är trött men måste vara vaken tills 23.30 då jag ska hämta sonen som kommer från klassresa på Liseberg! Gäääsp.....



Skönt att du verkar piggare! Trots nu bråkande hals då;(



Nu har sommaren i alla fall visat sig några dagar! Det gör livet lättare!



Kul med alla snackisar från Jens, tänk dessa barn!



Ha en fin vecka! Kram trötta Gizze

2010-06-07 @ 19:33:31
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Linda

Det var/är en kommunkationsdator som översätter Bliss till svenska. Jag arbetade tidigare som pers ass till en kille som blissar. Han var väldigt förtjust i pojkarna jag har här hemma. Min sambos son följde med mig några ggr till jobbet och kunde med hjälp av datorn kommunicera själv med min kund. Annars översatte jag om han blissade med hjälp av blisskartan.



Det där med AKK är något som verkligen intresserar mig och nån gång ska jag arbeta som spec pedagog mot kommunikation.



Tack för din omtanke!

2010-06-08 @ 15:19:59
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Malin

Kikar bara in och önskar dig en fin onsdag!!!! kRAMIZ M

2010-06-09 @ 10:40:54
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Marie

SÅÅÅ kul att träffas IRL! Du å bloggvännen alltså.

Förra våren var jag, som du vet, i din stad, och då hoppades jag på att vi skulle kunna ses, men tyvärr gick det inte ihop sig. Håller tummarna för att det någon gång blir verklighet. KRAM

2010-06-12 @ 23:56:43
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Susanne

Kul att träffa en bloggare. Hos mig är allt som vanligt. På Tisdag läkarbesök och Torsdag är det dax för min Remicade. Du är inte ensam om att vara en dålig bloggar har sett att det är många som har blivet jätte dåiga på att skriva jag är en bland dom. Ha en bra dag. Kram Susanne

2010-06-15 @ 07:21:17
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie

Tittar in för att se hur du har det. Får väl tro att du njuter av livet eftersom du inte synts till här på ett tag. Skickar en KRAM. Känner du?

2010-06-19 @ 00:03:47
URL: http://palivetsstig.blogg.se/
Postat av: Amanda

Bloggandet finns kvar när inspirationen infinner sig igen. Ta du din tid och njut av livet utanför bloggvärlden med tycker jag!

Jag har också varit dålig på att blogga, och framförallt kommentera på sista tiden. Men det är ju sol och varmt ute och ganska naturligt att man vill vara ute mer då.

Ta hand om er!

Kramar

2010-06-21 @ 13:05:49
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!!! Tittar in och önskar dig en jätte skön midsommar. Kram Susanne

2010-06-24 @ 08:08:57
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag önskar en trevlig midsommar i efterhand.

Bättre sent än aldrig!

Allt väl med dig/er?

2010-06-27 @ 19:50:56
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Anki

Ha det skönt vännen!

2010-06-29 @ 10:22:41
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0