Svårt svårt svårt

Precis så känns livet ibland, det tycker nog de flesta.
Mitt liv är just för tillfället alldeles för mycket berg- och dal- liknande och jag gillar det inte alls.
Om man nu kan skriva så? ;)

Jag inte på bra humör och jag oroar mig för många saker, mest för människor i min omgivning. Går runt och funderar på om de jag älskar egentligen mår bra och är lyckliga med sina liv. Helt absurt att gå runt och fundera så, för livet blir mycket osäkert och mörkt.
Jag vet ju självklart, att en del av de jag bryr mig om, inte alls mår bra. Jag vill inte älta mer om det just här men mamma och jag har haft flera stora gräl och nu är vi åter igen på ruta ett.
Vi umgås som valigt igen.

Jag är orolig inombords.
Mår inget vidare, samtidigt har jag mina ljusa och glada stunder också.

Min halsläkare här i Halmstad tog kontakt med lund för ett antal veckor sedan ang den där omtalade operationen men jag har inte hört ett ljud från dem ändå.
Jag får panik bara jag tänker på det.
En track, som är en provisorisk lösning för det mesta, har jag nu haft i snart fyra år. Det är inte klokt.
Ju längre tid man har den, ju svårare är det att bli av med den eftersom den i sig förändrar utseendet där nere i halsen.
Jag kan dock inte göra mycket åt saken och jag har ju den där dubbla känslan inför den här operationen. Ni som läst här vet att operationer är fasa och ångest för mig.

Det blir ingen reda med bloggandet men jag återkommer när kraft och lust finns.
Jag önskar så att jag kunde hitta tillbaka till styrkan som finns där någonstans.
Saknar kyrkan jättemycket också. det är svårt för mig att komma dit nu eftersom Daniel jobbar varje söndag. Men jag får väl ta med mig Jens dit nu snart. :)
han brukar ju tjata om att få följa med, han vill höra kyrkklockorna. Undrar om han vill höra predikan också. :)
iaf, nu kom jag på en kul sak. vi åkte för bi kyrkan för några kvällar sedan och då sa Jens:
-Där är mammas kyrka, hon bor där ibland.
Oki....

Mitt lille hjärta, det är så tyst när han sover för när han är vaken går munnen i ett. Hela tiden. :) massor med roliga saker får jag höra varje dag. :)

Ha det fint nu så länge.
Stor kram

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Även fast du är orolig och har ångest inför operationer så önskar jag av hela mitt hjärta att Lund snart kan höra av sig angående din trackoperation. Tänk om du kunde få slippa den, tracken. /Kram vännen

2010-05-09 @ 22:06:18
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: bjorne

Ja du Ullis det är ingen dans på rosor själva livet ibland men man får ta det som det är och klart att det går nog upp och ner för dom flesta av oss men pga olika orsaker,förstår dig om du är rädd för operationer mm det är jag oxå och som tur är har jag aldrig behövt ligga på sjukhus men det blir säkert min tur oxå så det som går att göra är att få varje dag bli bättre än den som var innan och vägra deppa och tänka för mycket på allt elände som finns,ha de gott min vän,kram.

2010-05-10 @ 20:32:01
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Titti

Varför är inte fler människor som Du? Som oroar sig och bryr sig om andra när man har fullt upp själv?! Du är en helt unik människa och alla som får din omsorg och omtanke ska vara lyckliga!

Till ngt annat. Såg en tjej med en blindhund häromdagen, tycker du ska skaffa dig en sån! :) Kram

2010-05-11 @ 15:11:30
Postat av: Susanne

Förstår hur du känner livet är inte alltid roligt. Jag är också inne i en tuff period med försöker hålla humöret uppe. Tänker på dig.Kramar Susanne

2010-05-11 @ 20:24:16
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Du har en liten utmaning inne hos mig. /Kram

2010-05-11 @ 21:20:48
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Gizze

Hej Ulrika!



Hoppas du är känner att jag nu skickar lite styrka till dig!

Måste vara kämpigt att inte veta hur det blir med operationer & dyl, att du inte får må bra osv...



Klart du ska ta Jens med dig till kyrkan! Den är till för Alla, även om inte Jens kommer att ha tid & lust att lyssna och sitta still, men det finns oftast leksaker, i någon hörna, så han kanske kan roa sig en stund, eller med lite frukt & godis...eller muta om att få något efteråt hihi



Hoppas i alla fall du får en bra vecka, och att ni har lite tid ihop du och "gubben" nu när det är helgdagar....



Jag har nyss varit på promenad, bäst passa på, det sägs att det ska bli mycket regn...



Snart iväg till busfröna som håller mitt humör uppe!



Ha det gott, Stor Kram från Gizze i Värmland

2010-05-12 @ 09:50:18
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår hur du resonerar.

Livet kan vara bra jävligt ibland, rent ut sagt.

Tänk att bara få bara få springa iväg, skrika och bara ur sig allt?! Så underbart.

Men när man inte kan göra så, så hittar man andra vägar fastän de ofta är längre men det går.

2010-05-12 @ 20:30:34
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0