Upp och ner, nu mest upp...

För ett år sedan vet jag att jag mådde riktigt dåligt. Smockan jag fick på grund av den misslyckade halsoperationen i slutet av april gav mig mycket mörka tankar och jag hamnade i en riktig svacka.
Jag kommer ihåg att jag dessutom kände sorg över att jag var blind. Något jag ärligt talat inte känt sedan jag förlorade synen när jag var tolv år. Jag blev ledsen när jag hörde hur folk runt omkring diskuterade hur vackert det var ute, när allt grönskade osv.
Det var en jobbig tid som sagt.

Den känslan har jag inte den här våren. Jag sörger inte att jag inte kan se, inte på det viset iaf. Självklart kommer det över mig ibland, när jag känner mig frustrerad. att inte kunna se är opraktiskt, så mycket kan jag väl säga.

Här om kvällen satt jag och kände på Jens underbara lilla ansikte, som jag brukar göra. hans fina lilla näsa, de mjuka kinderna, den glada munnen och det lena håret. Tanken for över mig, du kommer antagligen aldrig kunna se din son, du kommer aldrig få reda på hur han verkligen ser ut.
En annan tanke kom lika snabbt över mig, vad spelar det för roll egentligen? Hans bild finns i mitt hjärta och för mig ser han ut som han gör, den vackraste lille gosrosen som finns.
Min store duktiga treåring som ger mig all lycka på denna jord.

När jag kom till dagis för att hämta honom fick jag några goa frågor av en kille.
-Jens mamma, är du blind, eller?
-Ja, det är jag.
-Varför tittar du med ögonen då?
Hihi, ingen dum fråga alls. förklarade att jag gör det automatiskt och att jag blundar precis som han när jag sover. Kanske ingen bra förklaring men jag kom inte på någon bättre. :)
han frågade dessutom vad jag har på halsen.
På många sätt är det lättare att förklara vad en track är för ett barn. De köper det där med ett hål och lättare att andas. Får man frågor av tex läkare så blir det mycket mer kompliserat. ;)

När vi kom hem gikc vi ut på lekplatsen. Jens nya lek är: Gömma mammas käpp i buskarna.
Mitt i leken kom han på att han ville gå till en kompis istället, som var lite längre bort, och där stod jag utan käpp. Hahah
Men sedan kom, kompisen, Jens och kompisens mamma, efter att vi hojtat till varandra över buskarna en stund.:)

Grabbarna plockade blommor till sina mammor och till varandra.
Vi hade jättetrevligt.
´
Sedan kom Daniel från jobbet och vi drog iväg för att äta glass och åka till en lekplats inne i stan.
En mycket bra dag alltså. :)

går var jag och tränade för första gången på tre veckor. Det var verkligen skitkul, både att träna och få träffa min underbara ledsagare.
Har en grym träningsvärk idag, tror knappt jag känt något liknande innan. Imorgon är det dags igen och då hoppas jag på att träna bort värken. :)
Hoppas bara att lederna inte reagerar negativt på detta men det tror jag inte.

Ha en fin kväll nu goa vänner och hoppas ni också kunnat njuta av sol och värme idag.
kram

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan!!! Förstår att du tycker det är jobbigt att vara blind det skulle jag också tycka att inte kunna se det är nog jobbigare än att var döv. Ja frågor från barn får man ofta varför sitter den där i rullstol och varför kan han inte prat oj oj vad frågor man kan få vi bor ju i närheten av ett hem med handikappade. Ha en bra kväll. Kram Susanne

2010-05-18 @ 19:49:02
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad härligt det är med barn de är alltid så uppriktiga! De frågar och berättar det är så mysigt! Kram vännen

2010-05-19 @ 07:11:09
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag väntar på att få träffa en samtals terapeut och tydligen är vi många som väntar! Kram

2010-05-19 @ 20:37:02
URL: http://anci62.blogg.se/
Postat av: Jen

jag har tränat 3 dagar i rad, Skönt. I morse hojade jag 7 kilometer innan barnen vaknade. Du, om du undrar från en som ser så är Jens suuuuupersöt perfekt. kram i massor

2010-05-20 @ 18:54:42
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: soffie

vad härligt att du har det mest upp nu i ditt liv,

Du skriver så fint om hur du ser din Jens och jag kan tänka mig att mycket du upplever har du bilder på inom dig på nåt vis,

många kramr till dej å din gosros!

2010-05-20 @ 23:04:01
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: bjorne

Härligt inlägg och förstår om du har tankar som är både negativa och positiva men med all rätt bara hoppas att dom roligaste tankarna formar din sommar,ha de gott,kram.

2010-05-23 @ 19:55:46
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej min vän!!! Hoppas allt är bra här är det inte helt bra. Ska till sjukhuset för en koliskopi på Måndag och även träffa min läkare så ska han då avgöra om jag ska fortsätta med remicade. Ha en bra dag. kram Susanne

2010-05-25 @ 07:40:26
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter helt underbart tycker jag.

I mina ögon är en person väldigt stark om man kan visa både frustrationer, glädje och sorg.

Det är svårare när det gäller en själv. Men att läsa detta gjorde mig väldigt glad, glad för din skull samtidigt som jag kände frustrationen.

Jag log för mig själv när jag läste om lekarna, frågan från barnet på dagis...

Kort och gott - det gjorde mig glad att läsa detta.

Hoppas då bara att det håller i sig.



2010-05-25 @ 11:43:40
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hoppas allt är okay med dig,det var längesedan man hörde av dig.men du tränar kanske för sommarens trädklättring,kram.

2010-05-26 @ 20:46:02
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Jessica m 3

Länge sen jag tog ett bloggvarv bland mina bloggvänner och nu ska jag även ta mig tid att kommentera lite... Hoppas allt är bra med dig och din fina familj.

Nu ska jag läsa lite om hur ni har haft det.



Trevlig helg.



Kram Jessica

2010-05-28 @ 19:43:00
URL: http://sirenofthewoods.blogspot.com
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Var på sjukhuset igår och det ser inte helt bra ut med tarmen så jag ska upp på en ny remicade ganska omgående. Hur går det för dig med imurelen??? Ha en bra dag Kram Susanne

2010-06-01 @ 07:35:30
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Marie

"Hans bild finns i mitt hjärta"........så vackert sagt. Blir berörd till tårar.Så sant.Inget kan ta ifrån oss våra inre bilder.

2010-06-01 @ 09:11:33
URL: http://palivetsstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0