Gnällig

Ja, jag känner mig lite gnällig just för tillfället. Stör mig ovanligt mycket på dumma grejer och vill börja skrika på någon, men det gör jag faktiskt inte.
Samtidigt mår jag riktigt bra, både halsen och lederna sköter sig och får mvg i betyg just nu...
Egentligen är det dags för Remicade på tisdag men eftersom jag bara under den senaste veckan känt mig lite stel på mornarna och nästan ingent mer, så kommer jag sjuta på Remicade-infutionen en vecka. Det är helt perfekt att det går eftersom det då kommer passa in med operationen mycket bättre än om jag tar det nu i veckan.Jag vill inte vara i slutet av en period när jag ska ner dit. Räcker med att ha ont i halsen då och fokusera på den.
Har för övrigt börjat räkna ner nu och jag känner mig laddad. Får se hur det känns när det är två dagar kvar. Hehe

Okej, över till det som jag stör mig på idag...
När jag och Jens mormor kom till dagiset för att hämta Jens ser mamma en lapp där det står, med stora bokstäver,: Två fall av löss.
Jag har lämnat Jens nu under två veckors tid, alltså Danne har inte varit på förskolan på två veckor. Hur länge den där lappen suttit där vet jag inte och jag drog inte upp det nu heller.
Det satt andra lappar där också, något om att man kan göra personliga julkort med barnen.

Vi har informerat om att de måste tala om för mig om det står något viktigt på lapparna så jag är medveten om det. Typ om det går vattkoppor osv. Jag har inte haft det och måste sätta in en kraftig behandling om Jens skulle få det.
Men julkort är ju inte så viktigt, det kan jag ju hålla med om. Löss däremot kan ju vara bra att veta iaf. Inte för att jag vet vad jag ska göra men jag måste ju vara mer uppmärksam på ett annat vis eftersom jag inte ser.

Daniel får ta i detta. Jag orkar banne mig inte.
Jag blir lite trött och ja, gnällig....
Jag brukar ju alltid stå och prata med personalen en stund, både när jag lämnar och hämtar. Varför har ingen sagt något?
Men det är väl bara en miss.

Över till något roligt som Jens sa för några veckor sedan, men jag har glömt att berätta om det.

Jag och Jens var på väg till dagis en morgon och då smyger Jens upp vid min sida och viskar:
-Mamma, där uppe är en liten balkong.
-Jaha
-På den står det en tant
-Mmmm
Det viskande samtalet fortsätter...
-Hon sprutar eld, precis som mormor.

Hahah, fint sätt att beskriva rökning tycker jag. :)

Ha en fin fredagskväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Men snälla nån! Det är väl en självklarhet att tala om sådant, egentligen borde väl de skicka med lappar som informerar sådant eller? Och framförallt så får de inte missa att tala om det för dig!! Hoppas han klarar sig från löss, peppar peppar så har mina klarat sig....från löss ;)



Härlig kommentar från Jens, dom är inte dumma de små liven :)



Nej hon svarade inte på vad som händer, men ska ju ringa kanske under nästa vecka. Får väl kanske svar då? Skit är det med det i alla fall.



Men nu är det helg och inga dumma tankar, vi rycker upp oss nu va? Inte skrika någon av oss, även om vi verkar vara på samma humör hahaha ;)



Ta hand om dig älskade vän och ha en underbar helg du också!!

Tusen kramar

2010-11-12 @ 17:51:43
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Anette

Du, det är absolut inte gnälligt. Däremot är det ju väldigt oförskämt att förskola inte ger sin information till ALLA föräldrar!



Jag blir då sur på mitt håll.

Själv har jag äntligen tagit mig upp från bloggtorkan. Vi får se hur det går denna gång. Jag har en ny blogg istället för sexbarnsmamman nu- titta in om du har vägarna förbi :)

2010-11-13 @ 18:49:50
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: Anki

Skäms till dagiset de borde skicka med dej lappar eller läsa vad som står på alla lappar de sätter upp för dej. Ha ha skön kommentar ifrån Jens.Eldsprutande tanter...hi hi!

2010-11-14 @ 10:00:01
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Elin

Låter ju toppen, att du kan skjuta på en behandling som annars behöver relativt ofta (får jag sägs så, eller tar du illa upp?)



Dumt gjort av dom, dom vet ju om det sedan innan vad som gäller för Jens och dig vad gäller dagiset. Borde inte vara så svårt, det är ju inte första veckan det händer. nej skärpning där tycker jag



Innan jag läste sista raden så försökte jag klura ut hur en kvinna sprutar eld men sen förstod jag. haha

nu är det inte lång tid kvar!! hoppas det går bra nu allt vännen. tror på dig

kramar

2010-11-15 @ 01:47:15
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Linda

Men jisses...

Jag hade gnällt som fan, rent ut sagt, till personalen. Jag är den som har åsikter, tycker till, diskuterar med Antons fröknar. De vet att jag är rak på sak och att jag förväntar mig detsamma från dem.

Men jag tror att personal på dagis blir så nonchalanta och bekväma. De ids inte tänka efter helt enkelt. Jag tror inte att de "glömt" att säga till dig medvetet, utan allt har bara skett på rutin. Men du SKA gnälla, du SKA tycka till..Det är din rätt som förälder att göra det.

2010-11-15 @ 12:29:18
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godkväll!!!! Ja du löss usch det börjar klia i huvudet direkt, vi har också haft ett fall av det det är inget roligt. Tänkte berätta att nu har jag blivet mormor till en liten grabb Ludvig blev namnet. Kram

2010-11-15 @ 19:11:51
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: bjorne

Det blir inga löss hemma hos er,så ta det coolt,ha en bra vecka och gott att du mår skapligt nu.

2010-11-15 @ 20:23:49
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Hamnade här av en slump, ska läsa vidare- en mkt intressant blogg du har! Och nej, du är inte gnällig- det är väl en självklarhet att de ska meddela dig om det är ngt viktigt! Måste även fråga, varken jag eller min sambo har haft vattkoppor- vad är det för "behandling" du nämner?

Nu ska jag läsa vidare och skratta om "sprutar eld som mormor-kommentaren" :)

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-11-18 @ 11:28:13
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Marie

Hur kan du ha fallit bort från mig?! Jag skäms. Du har alltid funnits med i min lista över favvo-bloggar, men av någon anledning har jag tappat dig i samband med att jag bytt dator. Skönt att jag blivit påmind om dig via en gemensam bloggvän, så nu är jag tillbaka igen och har mycket att läsa ifatt ser jag.

Många,många kramar/Marie

2010-11-18 @ 23:39:21
URL: http://palivetsstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0