Om och om igen

Då har Jens och mammas myslördag kommit igen, vilket innebär att vi mest tar det lugnt... Pappa Daniel är iväg och jobbar.

I torsdags tog jag det lugnt när jens var på dagis. Försökte kurera mig med gojibär, fläder, kiwi, grönt te mm och jag har fortsatt på samma sätt. Jag har inte längre ont i halsen men har börjat blöda, får upp blodigt slem så nu hänger jag, allt som oftast,  över en ångande kastrull med te, med huvudet under en handduk. Jens lät väldigt skeptisk när han kom på mig sitta så vid köksbordet tidigare i förmiddags.
-Mamma, vad gör du??

Det hjälpte bra när jag gjorde så senast, så jag försöker mig på en repris.
Lederna har väl hakat på också, och har blivit sämre men det frsöke rjag förtränga så gått det går.
När jag var och tränade igår kunde jag inte använda löparbandet eftersom foten brakat ihop så jag fick cykla istället. Jag avskyr att cykla. blääää
Menmen, det går ju bra det med. Träning som träning.

Jens var på Moraträsk i torsdagskväll tillsammans med sin moster. han gillade det verkligen och efter det har dvd-filmen med just Moraträsk gått ett oräkneligt antal gånger här hemma. Men det gör inget för jag blir själv på himla gått humör av dem. :)
När Jens kom från spelningen sa han med ivrig röst:
-Daniel var där och han hade en gul gitarr!
Fattade inte alls vad han menade men sedan har jag förstått att den ena halvan av moraträsk heter just Daniel, vilket är mycket populärt här hemma... :)
När han kom hem hoppade han direkt upp på stolen,cenen, med gitarren i högsta hugg och så sa han:
Mina damer ooo herrar, får jag presentera Moraträk.
Gosrosen säger jag.

Nu hänger vi båda med i dessa låtar och rörelser. Igår gjorde vi huvud, axlar, knä och tå tills jag påminde mig själv om att jag ju faktiskt har proteser i mina höfter och att just den där tå-rörelsen inte är jättebra, inte i det tempot iaf... :) Men kul är det.

Jens åt en stor potsion lasagne till lunch, blev riktigt imponerad.
Nu är lördagsgodiset också uppätet.

Själv ska jag gå och fixa mig en kopp grönt te och sedan tar jag väl och hänger lite över kastrullen. Rätt varmt och skönt så här en lördag i oktober.

Ha en fin dag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Jen

Hej det där med blodet låter inte bra alls.Varför blir det så? Kram

2010-10-02 @ 15:00:12
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag undrar bara hur länge han den andra, han som varit med från början, i Moraträsk har levt (och tänker leva). Han har ju funnits i hundra år känns det som.

2010-10-02 @ 23:02:06
URL: http://mammispammis.se
Postat av: bjorne

Hoppas allt blir till det bättre och ha en fin vecka så gott det går,kram.

2010-10-03 @ 19:03:42
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag tror på dig, som alltid! Och på att dom kropp håller länge än.

kramar

2010-10-03 @ 23:57:45
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vad roligt med Mora Träsk. För mig är det verkligen nostalgi. Jag gick ju själv och lyssnade på dom när jag var liten och det är så kul att även Ludde verkar tycka om dom. Ser fram emot den dagen jag kan ta med honom att gå och se dom live och inte bara på dvd.



Hoppas ni fik en riktigt mysig helg!

Kramar

2010-10-04 @ 08:57:47
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker det låter otäckt.

Hoppas du får fason på halsen.



Mora Träsk är otroligt roliga att kika på och lyssna till.



Hoppas allt är bra med er nu!

2010-10-04 @ 12:08:30
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Marie

Vet inte om du törs laborera, men om du ändå sitter över ånga så kan du ha i lite timjan i vattnet när du kokar det, det är slemlösande och skönt.

Kram Marie

2010-10-07 @ 13:58:04
URL: http://nissetroll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0