Pyser

Nu har jag så många tankar som snurrar runt i huvudet. Jag som hade bestämt mig och nu står jag och vacklar.
Fasen också.... :(

Idag var jag iaf på sjukhuset för att byta min track och den här gången var det ju bestämt att vi skulle gå ner i storlek, från en sjua till en sexa vilket vi också gjorde. Doktorn kollade ner genom tracken och slemhinnorna var väldigt torra, antagligen orsaken till att jag får upp blodigt slem.
Så jag ska fortsätta hänga över mina kastruller. ;)

Nu pyser jag som bara den. Hålet är ju större än tracken så det pyser ut luft på sidorna och det är mindre kul. Dels för att jag stör mig på ljudet och dels för att det är mycket svårt att prata. Jag får ta i som bara den för att prässa upp luft till stämbanden, hälften försvinner ju ut på vägen... Men det lär väl dra ihop sig snart, om några timmar eller några dagar, enligt läkaren.
Ett mindre problem egentligen men klaga får man ju göra.

Jag fick ett samtal från lund idag. Ni vet ju att jag lagt operationen bakom mig och bestämt mig för att tacka nej till en sådan eftersom resultatet är så ovisst och självklart kan ingne garantera mig att problemen inte kommer tillbaka. Jag har ju ångest inför operationer, som jag skrivit om så många gånger. Därför har jag bestämt att det inte är värt det och då förstår ni verkligen hur mycket det kostar mig, för chansen att få vara utan track och slippa infektionerna är ju värt rätt mycket om man säger så...
Men nu har jag fått ett datum för operation och redan nu börjar jag fokusera känns det som. De ska skära antingen med lazer eller med kniv, vi hoppas väl på det förra då.

Operationen måste kanske upprepas så jag får ha tracken kvar några månader efter. Jag kan ju säga själv att det ska ändå väldigt mycket till innan jag tar bort den, så rädd är jag för att få problemen tillbaka. Men kan jag inte gå igenom detta då, är det så farligt? Ulrika, du är en fjant.
En operation mer eller mindre. Smärtan är jag inte rädd för, ävenn om jag kommer ihåg att de var rätt tuffa, då skar dem med lazer och blir det med kniv blir det nog ännu värre.
Men det skrämmer mig inte utan det är prosiduren runt omkring som får mitt hjärta, att redan nu, skena iväg lite.
Jag vill inte!!!
Jag vill!!!

så nu är det igång igen. Jag har fått ett datum, vilket i sig är bra, men ska jag våga?

Nu fix lite innan det är dags att åka iväg på yoga,mycket passande dag för det. Bara inte folk blir rädda för mitt pysande... :) Danne säger att jag låter som Darth Vader.. Skysta klubben är igång igen. :)

Ha en fin kväll.
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Oj vännen! Nu har du verkligen mycket att tänka på...igen. Hur lång tid har du på dig att tänka?



Kramar om!! <3

2010-10-04 @ 16:54:06
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Elin

Nu blir det mycket tankar förstår jag. Harju läst din blogg så pass länge att jag i alla fall läst några av dina tidigare tankar. Och dem är alla självklara. Rädslan osv. Tycker du är stark som försöker, trots bakslagen. och jag hoppas nu att det blir av, att det kommer gå vägen, så som vi så länge velat.



Hoppas den kan göra dig gott, hennes böcker är underbara. Fast hennes första bok är bäst :)

kramar

2010-10-04 @ 20:18:03
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: soffie

oj va jobbigt,gör nu det som är allra bäst för dej och är tanken att du så småningom ska helt slippa tracken är kanske detta ditt alternativ,

ha en goo natt å hoppas pysandet snart gett sig,

kram

2010-10-04 @ 22:43:22
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: yster

Hej sötis.. Men när har du fått tid? Krockar inte detta i så fall med att du börjat gå ner i storlek då?? Det var väl det som inte var bra inför en ev. operation..? Det slutar nog pysa snart! Ringde han som tänkte operera? Var han trevlig annars? Puss /Syster

2010-10-05 @ 21:45:56
Postat av: Linda

Jag tycker mig känna av en del positiva känslor, trots spänning och pys.

Jag är själv väldigt rädd för operationer. Jag kommer själv få träffa en smärtläkare som opererat många med nervskador, men då min skada är vid ryggen och ryggmärgen så är jag livrädd. Jag vågar inte idag genomgå en till operation.

Jag förstår rädslan din, men ibland väger de positiva delarna mer än de negativa. Rädslan är oftast den som påverkar. Men jag tror att du kommer fixa detta. Och mer därtill!



Positiva tankar!!

2010-10-06 @ 14:06:11
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Förstår så väl din tvekan, det är INTE ett lätt beslut att ta. Försök tänk igenom det i lugn och ro och diskutera det ordentligt med maken. Jag tänker på dig. Hur du än väljer blir det rätt, för det är ditt val. /Kram vännen

2010-10-06 @ 22:08:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Förstår din ambivalens till 100%

Kramar om och tänker på dig!!

Kul med Darth Vader, Jens måste väl blivit impad i varje fall :-)

2010-10-07 @ 14:58:16
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0