Lugna gatan

Här hos mig har det varit en mycket lugn dag. Jens lämnade jag på dagis vid nio. Stod i tjugo minuter och väntade på att någon av personalen skulle komma. Jens sprang fram och tillbaka, mellan mig och något rum, men jag hörde honom aldrig säga hej till någon. Eftersom jag har väldigt nära till dagis, pussade jag Jens hejdå  och så ringde jag dit direkt när jag kommit hem för att se om de sett Jens... :) De blev väldigt glada att jag hörde av mig. Känns ju inte så tryggt för mig att lämna honom och inte veta om någon har förstått att han är där, så självklart ringde jag. Jens har ju bytt till en annan avdelning, det är en annan byggnad som är mycket större än den han gick på tidigare. Jag hittar inte där så det är svårt för mig att springa omkring och leta.
Men de hade tydligen sett mig när jag gick och Jens var i trygga händer.

Jag fixade lite här hemma, sedan satte jag mig i soffan med en kopp kaffe, en bok och tände ett doftljus.

När Jens får syn på mig när jag kommer för att hämta honom, rusar han fram och slänger sig i min famn. Det är så härligt!
Det är så roligt att hämta honom och det går mycket bra att lämna nu också.

Nu när det är större barn får jag fler frågor ang min käpp och ang min track.
Det är roligt.

Någon gång kanske jag ska försöka komma dit och informera lite, ta med några roliga hjälpmedel osv. fast det kanske skulle passa bättre i en sexårsgrupp, jag vet inte. Man ska verkligeninte underskatta barn, de är så mycket mer kkloka och förståndiga än vad man tror.

Jens var ute en sväng och lekte med de äldre barnen igen, det var länge sedan sist. Jag stod och hade koll på dem. Men jag vet inte, så kul verkar de inte ha. Mest bus mot varandra och Jens som är liten råkar ju mest ut för dem tycker jag.
Det var två grabbar och de lyfte visst upp Jens i armarna och benen för att hissa honom. Jens blev jätteledsen och jag fick gripa in.
Sedan stack dem och Jens väntade tålmodigt på att de skulle komma tillbaka,men de gick in någonstans.
Jens kom in till mig och var väl egentligen lika nöjd för det.

Imorgon blir det nog lugnt igen tror jag. Jag har inte tränat på ett tag eftersom min ledsagare är bortrest, hoppas dock det blir något nästa vecka för jag saknar både träningen och henne väldigt mycket.
Nu är jag ju så bra i både leder och hals dessutom så jag är verkligen i bra träningsform. :)

Nej, dags att fortsätta lyssna på debatten.
Ibland blir man lite trött på deras tjat och smutskasstning men ändå är det intressant.

Godnatt och kram till er.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad härligt att du gillade mina ord! Jag tror verkligen på att så länge man tror på sig själv så kan man lyckas med allt. Så tro på dig själv Ulrika och du kommer lyckas! Jag tror också på dig.

2010-09-16 @ 22:35:42
URL: http://matildamodigh.com
Postat av: Linda

Jag tycker att du gör det bra som lämnar och hämtar på dagis. Blir det inte jobbigt med alla frågor?

Jag kan känna mig lite mättad ibland när de stora barnen frågar mycket. Men barn är samtidigt ärliga och vågar fråga, de gör inte som vuxna som bara stirrar utan att säga nåt.



Det är härligt att komma till dagis och få världens bamsekram.

2010-09-17 @ 12:24:54
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: soffie

du är så himla cool som går till dagis fram och tillbaka och lämnar Jens.Men jag tycker personalen borde komma och möta dig och ta emot Jens,fick du någon förklaring varför ingen var där?

Att informera för barnen är ju en toppenide speciellt för de osm är lite äldre.

Du kan ju vänta tills Jens går över till en äldre grupp eller går han på en 1-5 årsavd?

ha en toppenhelg.

2010-09-17 @ 17:42:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack Ulrika för dina uppmuntrande ord.

Anton fick ett bord och två stolar från ikea igår som jag skulle fixa ihop. stolarna gic bra utan problem, men bordet höll jag på kasta genom fönstret. Jag kunde inte böja mig då ryggen gjorde ont och så höll bordsskivan på jävlas. Då brast det.



Nej, det gör inget att du hittade mig där.

Jag godkände det på fb, som du nog märkt.

2010-09-18 @ 08:26:25
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tack!!

Du är en sån tuffing Ulrika, blir lika impad varje gång. Det krävs att man är iskall !! Jag hade förmodligen varit livrädd i din situation :-)

Kramar i massor till världens tuffing!!

Kram till lilla gosrosen med :-)

2010-09-18 @ 09:42:22
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Linda

Frustrationen att inte kunna utföra saker tror jag är ungefär samma. Värk och smärta är påverkande även för den bästa. Ingen klarar hur mycket som helst. Men ofta vill man mer än vad kroppen klarar av, speciellt då man har barn som är livliga.

Jag tror att frustrationen man känner är ungefär lika, om du förstår mitt resonemang?

2010-09-18 @ 10:46:44
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Jen

Hallå där, dagisfröknarna ska baske mig stå i givakt när vi kommer och lämnar på morgonen. Lite ordning och reda tack. Här öser regnet ner, trögt för oss när du och jag kunde ha varit i Barcelona :) kram i massor

2010-09-18 @ 13:39:48
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hejsan!



Kollar runt lite i bloggvärlden i jakt efter lite feedback, undrar vad folk tycker om min blogg, och även om du inte läser den kanske du kan säga något om helhetsintrycket?

K R A M!

2010-09-18 @ 14:24:35
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Elin

Ingen fara, jag tappar allting ibland också så kommenterar inte riktigt heller.

Ville bara kolla lite. Hur du sammanfattar sista året. :) Bli påmind om hur mycket bra människor det finns, som du.



Sitter precis och tittar på Secret Millionaire. En kvinna där är och spelar tennis med blinda som spelar tennis. Det är fantastiskt vad blinda klarar av. Spela tennis? Inte ens jag kan det fastän jag ser. Så är imponerad. Men visste i och för sig att människor är fantastiska i vad de kan klara av.



Är mest livrädd för vad som händer om jag berättar om hur jag mår, för jag har inte mått så här dåligt på hela året. Vet hur fort det kan gå för mig att aktivt ta ett steg mot att ge upp. Men ska inte tynga dig med det, jag kämpar för det mesta.

kram

2010-09-18 @ 17:08:45
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Annica

Tack underbara du! Är barnlös den här helgen. Och det är alltid lika jobbigt. Lördagarna är värst tycker jag. Men som tur är så finns mina bloggvänner och ljusar upp mitt liv.

Massa kramar!!!

2010-09-18 @ 17:40:24
URL: http://afroditeskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0