Spänd

Så är valdagen här då. Det är alltid en dag som gör mig glad, jag älskar att rösta.
Nu har jag i och för sig redan lagt min röst, det gjorde jag för två veckor sedan och jag är mycket nöjd med mitt val.

Själv tycker jag att valrörelsen tagit sig mot slutet, trodde den aldrig skulle komma igång, men de två senaste veckorna har varit bra och två tydliga alternativ ligger framför oss, så känner jag.
Jag är mycket spänd. Jag tycker alltid valvakor är roliga, brukar tex kolla på USA:s. det är något speciellt med dem. Men den här gången känns det extra spännande. Dels för att det ser jämt ut och dels för att det som sagt känns som att Sveriges kommande väg hänger mycket på det här valet. vilket samhälle vill vi ha, vad är det som är viktigt och vilken syn har vi på våra medmänniskor.

Jag har sedan slutet av tonåren varit mycket intresserad av politik och samhällsfrågor. Men jag har aldrig varit med i något parti, eller engagerat mig på något praktiskt sätt.
Jag har mest tyckt.
Nu har jag dock gått med i ett parti och vi får se om jag så småning om kommer försöka engagera mig i det.
det känns kul.

Japp, det blir en spännande kväll.
Jag och Jens ska åka hem till mina föräldrar i eftermiddag och så valvakar vi där. Daniel kommer dit efter jobbet.

Vad gillar ni att rösta?
Jag hoppas det blir ett stort valdeltagande, det känns som att det skulle kunna bli det.

Ta vara på er rättighet/skylldighet och gå och rösta! :)
Kram goa ni.

Kommentarer
Postat av: Elin

Håller med dig, det är ingen rättighet att rösta, det är en skyldighet. Så många männisor har dött under hundratals år för att vi nu har rätten att rösta. Men de tror i alla fall på mer valdeltagande än sist, då var det ju 82.

Är som du, känns fantastiskt aatt få sitta där timme efter timme och se om vart vår framtid är på väg.

kram

2010-09-19 @ 13:59:36
URL: http://foreverhopeless.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Jag har röstat. I år fick jag även med mig maken. Självklart ska man rösta tycker jag, allas röster är viktiga. /Kram vännen

2010-09-19 @ 14:47:43
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Jag gillar att rösta, det var sjätte gången jag röstade :-)

2010-09-19 @ 15:07:50
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag var osäker och bestämde mig först i lördags vad jag skulle rösta. Självklart blev det på rödgröna.

Jag lyssnade till skolan, vården, jobben...

Man ska kunna vara sjuk utan att behöva stressa upp sig över allting. Men nu är det bara att hoppas att kroppen håller i alla fall 4 år till...

2010-09-20 @ 12:05:37
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0