Far iväg

Ja, det är precis vad tiden gör nu tycker jag.
Veckorna rusar fram.
Men inte är det väl augusti vi befinner oss i? September oktober snarare.
en lite märklig sommar har det varit med väder som inte kunnat bestämma sig.

Förra veckan fick jag mig en ny track. Halsen har ju varit väldigt bra under en lång tid. Under den senaste månaden har dock min röst varit helt kass, har inte kunnat prata under flera timmar. Jag var rätt orolig och var rädd att det hänt något.
Jag bad läkaren gå ner med en sån där kamera genom näsan och ner i halsen. Allt såg, ja i mitt fall kan man ju knappast säga bra ut, men inget var iaf annorlunda.
Faktum är att sedan på eftermiddagen var min röst mycket bättre och nu är den som ny. Tjohoo
Min egna teori som läkaren tror kan stämma är att jag hade några läskiga bakterier på röret som går ner i luftstrupen och att det var dem som ställde till det. Jag hade haft tracken när jag var i Turkiet med den värmen som var där.
Jaja, nu är den biten bra och ingen är gladare än jag. Jo, möjligtvis mina kära som slipper höra min kraxiga och spruckna stämma. :)
Remicade var det också dags för förra veckan.

Även första styrelsemötet efter sommaren ägde rum förra måndagen. som alltid är det roligt att träffa kamraterna. de är ett härligt gäng som gör mycket nytta och mig glad. ;)
Ilördags var jag hem på lite vin hos ordförande. Det var jättetrevligt att träffa dem utanför mötesrummet också.
Jo, ni läste rätt. Jag drack faktiskt vin. Två glas och jag mådde skit dagen efter.
Som sagt,jag är inte van vid alkohol.
Meningen med att dricka är ju att man slappnar av lite och släpper på det mesta, typ. Det är ju okej, men jag avskyr när det märks på mig att jag druckigt. Jag skämdes inför taxichauffören som kom och hämtade mig. inte för att jag vet om det märktes men jag skämdes ändå.
Jaja, hur som, en mycket trevlig kväll var det och jag hoppas på fler sånna, med eller utan vin. :)

Annars har det varit träning i vanlig ordning. Jens pendlar mellan att vara hur gosig som helst och att trotsa järnet.
Precis som det ska vara alltså.

Det är ganska mycket inplanerat vad det gäller partiet under hösten. Det känns mycket spännande och jag hoppas kunna vara med på så mycket som möjligt.
På lördag har vi torgbord på Stora torg och om jag har möjlighet ska jag åka dit. eftersom Daniel jobbar helger är det inte de optimala dagarna för, just mig, eftersom jag då måste fixa barnvakt. Men det löser sig, eller inte...

Vi har förövrigt blivit fyra i familjen. förra torsdagen flyttade det in en nyfparakit vid namn Poppe.
Ett hastigt och lustigt beslut men han är mysig vår lille fågel. En riktig liten pratkvarn, precis som hans hussar... Hmmm
Goddag Goddag kan han säga och det är hur roligt som helst. :)
Jag som är rätt pedantisk om man så säger, har ju fått och göra. Nu har jag inte bara att suga upp sand efter sonen utan även frön efter fågeln.
Är man nojig så är man.

Nu fick ni en liten uppdatering.
Hoppas ni har det bra, läsarna.
Är lite nyfiken på vilka ni är som tittar in regelbundet men det är ju frivilligt att skriva en kommentar så jag ska inte tjata. Men om ni vill så, skriv en... ;)
Kram

Kommentarer
Postat av: Jen

Hej, där är du ju, härligt. Kul med Poppe :) kram i massor

2011-08-19 @ 09:35:17
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0