Schopping gör mig inte glad...

Igår tog vi oss en sväng in till Halmstad igen, Jens och jag.
Vi var till sjukhuskyrkan, Gudstjänsten var fin även om jag kände mig frånvarande och inte fann den där ron jag brukar göra där.
Pappa kom och hämtade oss och vi for hem till dem på middag.

Idag var det dags för träning och det kändes riktigt bra, kroppen är väldigt stark nu känner jag och det gör mig glad.
Ökade på vikterna en del. På en av armmaskinerna  har jag däremot fått dragit ner vikter på eftersom den tynger väldigt mycket på handlederna och det är i händerna jag har mest ont just nu. det känns inte helt skönt att lägga 30 kg på onda handleder så jag har dragit ner tio kg på den faktiskt. Känns inte kul för Ulrika som är en tävlingsmänniska och känner att jag rent styrkemessigt klarar det men smärtan sätter stopp.
Jaja, inget att gnälla på. Får vara glad att jag kan träna alls.

Sedan kom grabbarna och hämtade mig. vi tog en fika med svärmor och sedan var det dags för lite schopping. Daniel skulle ha byxor och jag nya träningskor.
Det fick vi tag på också. Egentligen hade jag behövt köpa nya skor för si så där fem år sedan, faktiskt, men sånt där ligger inte på minn prioriteringslista alls, trots att det är viktiga saker, speciellt om man har dåliga fötter och knän. :)
Men nu har jag dem.

Någonting som jag konstaterat för länge sedan är att schopping gör varken mig eller Daniel på bra humör, snarare tvärt om faktiskt.
Vi blir surare och surare. Inte för att vi springer från ställe till ställe och inte hittar något utan för att vi tycker det är urbota trist.
så schopping som tröst förstår jag mig inte på, som ett lite straff istället skulle jag snarare vilja säga.
Jaja, jag är märklig men konsumtion är inte min grej helt enkelt. ;)

Men restaurangbesök är definitivt min grej och på ett sånt ska vi imorgonkväll, med några goda vänner.
Jens ska tillbringa både dagen och natten med min syster och hennes sambo.
Jag känner väl lite att för min del, så hade det räckt med dagen. Jag kommer sakna honom och det blir tomt här.
Men jag vet att han kommer få det jätteroligt och han ser verkligen fram emot att få leka med Misa och Tobbe heeela dagen och halva natten... :)

Nu kvällste och Aino Trosell.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hej goaste vän!

Haha, nej alla kan ju inte gilla att shoppa. Själv så måste jag vara på rätt humör, annars blir det bara jobbigt, men ibland kan det vara riktigt skönt att få komma i väg och bara titta tycker jag. Lite avkopplande speciellt om man är själv, utan tjat från barn och gubbe ;)



Härligt med ett barnfritt restaurangbesök med vänner! :) Njut! Men jag förstår att det känns tomt utan Jens, men det kommer bli desto mer liv i luckan när han kommer hem sedan :)



Ta hand om dig älskade vännen!

Massa kramar

2011-08-02 @ 11:38:38
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Att shopping inte taggar er är väl bara ett bevis på sundt leve, jag önskar jag var sån själv när det gäller nagellack, jag har nästan 100 st, SJUKT VA,,, imorgon ska jag till jobbet och säga hej då, bara jag inte börjar gråta, det blir ju pinsamt hahah kram kram

2011-08-03 @ 21:10:48
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0