Vänster

Igår var jag och tränade. Daniel kom och hämtade mig efteråt med en förbeställd hamburgare i bilen. :) sedan var det ett besök på sjukhuset som stod på programmet.
Jag har verkligen fått en bra läkare och det känns trygt att det är hon som ska följa Liten och mig. Jag är nu i vecka 20 och man kan inte göra så mycket mer än konstatera att allt ser fint ut än så länge. Nästa besök hos henne blir i vecka 28 då man kan börja kolla tillväxten av barnet. Det som kommer kollas extra mycket på mig är tecken på havandeskapsförgiftning, eftersom jag fick en antydan till det i slutet av graviditeten med Jens.
Allt känns fint och Liten vinkade till oss med båda händerna igår.


Ikväll ska vi på Luciafirande på Jens förskola. de ska tydligen vara utomhus vilket känns lagom lockande i detta blåsiga och regniga väder. Men man kan ju alltid hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och släpper in oss. :)
Jens sjunger julsånger och hans favorit är Sockerbagaren och Hej tomtegubbar. Han sjunger flera andra och kan texterna och melodierna jättebra!
Jag tycker det är extremt roligt att han sjunger så mycket och har en stor tonsäkerhet. Kan inte låta bli att skryta över det. :)
Han har också börjat rita. det har absolut inte varit hans grej tidigare men nu har han kommit igågn och ritar tydligen riktigt fina gubbar med alla möjliga dettaljer.
Han ritar med vänster hand och jag tror själv att det kan vara en av andleningarna till att det dröjt, att han inte hittat rätt hand innan. Han gör mycket med båda händerna men just rita, går allra bäst med vänster. Mina småsyskon är också vänsterhänta så det har hannog fått av dem. :)

Imorgon är det avslutning på kyrkans barntimmar. Vi ska få mackor och tomtegröt. Kul att man får lite valuta för de 400 kr vi lagt. Hmm, förlåt men jag tycker fortfarande det är för mycket med 400 kr per termin.

Ha en fortsatt fin Lucia!
Kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, både Lisa och jag var vänsterhänta i början när vi började använda pennor men är nu högerhänta båda två .Fast att vara vänsterhänt gör väl absolut inget, coolt. Läser nu "den som törstar" bra. kram

2011-12-15 @ 18:11:08
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hoppas att Luciafirandet gick bra, trots kyla regn och rusk.

Lillen ritade med båda händerna innan, men nu har han gått över mer till höger. Tvåan är vänsterhänt så det hade ju inte varit så konstigt om han blev det heller :)



Vi betalar 200 kr för två terminer i barntimmarna här. Men det har ju inte varit något speciellt avslut, det vi var på var ju för hela församlingen. Men de fick varsin fin hyacint som de hade gjort en fin kruka till och lite annat pyssel.



Hoppas att allt är bra annars vännen! Skulle skriva men det är lite mycket just nu som du vet, tankar hit och dit och så har jag väldigt ont.



Massa kramar goa vän!

2011-12-17 @ 17:54:16
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0