Aaaj

När jag vaknade imorse mådde jag riktigt dåligt och jag lät som en kraxande skata eller något. Lite tråkigt eftersom jag varit så glad över min klara fina stämma, den senaste tiden. ;)
Ni som känner mig och har hört mig prata vet att min röst alddrig någonsin kommer kunna kallas klar och, inte heller, direkt fin. Men den har låtit på ett helt annat sätt än innan op iaf.
Idag lät den inte bra. Haha

Men jag ryckte upp mig eftersom jag lovat min son diverse olika aktiviteter och aktiviteterna i fråga var inte så värst betungande heller egentligen. Det var bara det att jag var tvungen att masa igång mig själv och fixa en bil och ta en dusch och ja, vara hyfsat trevlig resten av dagen.
det har gått bra. :)

Halsen har varit sådär. Inga knytningar iaf och det är mest dem jag är rädd för.
däremot har min kära helveteseld tagit sig i kragen och verkligen gjort en storslagen comeback idag.
Jag är inte nöjd med den, kan jag lungt säga.

Har varit nära att börja gråta flera gånger idag och jag kan liksom inte sitta still när den rycker igång. det är svårt att beskriva smärtan, men den bränner, svider och hugger. det känns som jag har en brännskada på huden. Så fort jag snuddar vid den gör det svinont.
fattar inte hur jag lyckades att få den här skiten, hur gjorde jag egentligen?

Fick iaf ett underbart mess ikväll från en underbar vän.
Hon frågade om hon och hennes tvåmånaders lilla tjej får komma ut och hälsa på. Får?
Jag fick tårar i ögonen när jag läste det. har verkligen längtat efter den nyblivna mamman och även efter att få träffa det lilla miraklet.

Ringde direkt upp sjukvårdsupplysningen för att fråga om hur det egentligen står till med smittorisken från min bältros. Jag har hört att de som inte har haft vattkoppor kan bli smittade av mig om de kommer i kontakt med blåsorna. Nu har jag ju inga blåsor kvar eftersom de har torkat ut men man vet ju inte.

Hon visste inte heller så jag ringer infektion imorgon.
Hoppas på bra besked därifrån.

Godnatt och sov sött.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Godmorgon!!!! Hopppas du mår bättre i halsen idag. Underbart att få träffa en liten. Vår lilleman var i går 8 veckor gamal han är så jätte mysig, är mer vaken och skrattar glatt. Aj är du ännu inte bra med din bältros, men dom brukar säga har man torkade koppor och inte fått nya så brukar smittorisken vara över. Bäst du ringer så du får klara besked. Ha en bra dag. Kram

2011-01-10 @ 07:03:15
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Elin

Åhhh vad bra att du får sällskap, de små liven är så underbara. Och mitt i all stress över hur du mår kan det vara skönt att träffa någon du inte sett på länge.

Hoppas för allt i världen på att det inte smittar. Du förtjänar liten uppiggning en dag. :)

kramar

2011-01-10 @ 14:43:24
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Hur gick det, fick du träffa det lilla knytet? :)



Inte bra att din bältros gör så ont igen, ska den verkligen göra det? Kanske är det förkylningen som triggar den?



Hoppas att du har fått må bättre idag!! Tänker på dig!

Massa kramar

2011-01-10 @ 21:10:31
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Så länge!! Jösses!! Nej sådan otur ska du inte ha!! Verkligen inte!!

Kramar om

2011-01-10 @ 21:22:25
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh tack, du är så gullig Ulrika, jag gillar dig så mycket. Hoppas verkligen det är OK med besök och att de ger det beskedet från infektion. Jag förstår precis det där med att komma igång och masa sig iväg. Ibland är motståndet enormt fast det egentligen inte är jobbigt alls. Knäpp man är :P

Kramar i massor!!

2011-01-10 @ 22:12:50
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jen

Jag är INTE nöjd med in bältros.Varför får dom inte bort den? Har du ingen medicin? Halsen ja, herre,,, en vacker dag ska den bli bra... eller hur,, SKA BLI BRA SKA BLI BRA. Här lyckades sjukgymnasten få igång arm och rygg lite igen i morse med stretch och laser heja heja heja. Nu dusch och lite ny kodaparfym från Ouman. KRAM I MASSOR

2011-01-11 @ 10:14:17
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Linda

Såna där mess borde man få oftare!!

Underbart tycker ja, mitt i allt tråkigt & jobbigt.



Jag fick ett samtal lagom till dess att jag skulle till dagis för hämta min buse. De ville ha ett möte med mig, då kommunikationen inte har fungerat. Torsdag em blir det. Får se till att ladda ur före så jag inte är alltför arg då.

2011-01-11 @ 15:34:54
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Anki

Sänder en kram från norra länet!

2011-01-12 @ 07:22:24
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0