Bubblan har spruckigt

Den lilla bubbla jag befunnit mig i sedan några dagar innan nyårsafton har gått sönder och jag har landat i tillvaron igen.
Känns så där om jag ska vara ärlig för det var skönt att vara så där lycklig.

Inte så att jag mår speciellt dåligt men jag går inte längre runt i mitt lilla rus.
Anledningen till att jag vår så där uppåt tror jag kan vara att jag för det första hade klarat mig igenom en period som varit tuff. För det andra visade sig halsoperationen ha gått så bra så jag själv kunde märka resultat.
Jag tror att jag inte trodde så mycket på operationen själv, innan, men kände att jag bara måste prova allt för att få lugn inom mig.
Sedan kom diverse olika saker imellan och det var inte förrän precis innan nyår som jag mådde tillräckligt bra för att kunna njuta och det var även då jag märkte resultat av operationen.
Sedan har mina tankar mest krätsat kring halsen och tracken,jag har känt mig hoppfull.
Det gör jag nu också, det är inte det, men jag börjar bli rädd att det ska ta lång tid och att jag ska få vänta.

Jag vaknar på nätterna och mår väldigt dåligt, det är som allt hinner ifatt mig då och allt som på dagen känns hyfsat lätt blir jättetungt och oöverstigligt.
Jag gråter och är ledsen och fattar bara inte hur jag ska orka med det.
Sedan när jag vaknar på morgonen så är jag glad igen och det mästa känns lätt.
Hmm, upp och ner alltså. Som valigt, som livet är, upp och ner.

Jag är dessutom oerhört trött på bältros-smärtan, den är grym och inte att leka med.
Blåsorna har ju som sagt torkat ut och huden är inte så röd som tidigare, men för mig känns det ungefär lika illa som det gjorde i början.
Lite mindre kanske. Men det är ju som med all smärta, man liksom vänjer sig på något sätt. Med det menar jag inte att den inte påverkar livet för det gör altid långvarig tärande smärta.
Min smärtlindring har dessutom tagit slut så det kanske är därför jag är extra gnällig idag... ;)

Igår var jag och Daniel på konsert. En julklapp vi fick av min syster och hennes sambo.
December sånger heter konserten och den var väldigt vacker och fick humöret på topp igen.
Medverkande var Uno svenningsson, Irma Shultz och Staffan Hellstrand.
Uno har jag alltid gillat och vi hade bland annat med en av hans vackra låtar på Jens dop. Jag har många skivor med honom och älskar många av dem. Irma Har jag inte lyssnat så mycket på, men en duktig sångerska är hon. staffans låtar har jag ju hört och alltid gillat dem, speciellt Lilla fågel blåsom jag alltid gråter till, speciellt igår då när jag fick höra den live.
Nu måste jag köpa en skiva med honom, han var grym. Han gjorde en Dan Andersson-tålkning och den var helt obeskrivbar!
De två timmarna gick fort.

Idag fyller min mamma år.
vi ska försöka ta oss dit i eftermiddag trots all snö som vräkt ner och fortfarande gör så.
Nu räcker det väl med snö, eller vad säger ni?

Jens är förkyld som en liten gnu, stackarn.
Hoppas det går över snart, han har haft det länge nu.

Ha en fin dag.
Kram!

 


Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hejsan vännen!

Usch vad jobbigt att vakna och må dåligt på nätterna. Hoppas verkligen att det går över snart, för sömn behöver man ju! Hur länge tror de att smärtan efter bältrosen ska sitta svar? Kan du inte få mer smärtstillande?



Snö behöver det verkligen inte komma mer nu! Här är det mer eller mindre snöstorm idag. Hoppas ni tar det lugnt om ni ger er ut på vägarna!



Stor kram!

2011-01-06 @ 15:22:40
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt med en trevlig konsert, bara ni två :)

Jag hoppas verkligen att du får fixa till halsen mer inom kort eftersom du redan nu märker sådan skillnad. Kram

2011-01-06 @ 17:59:12
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: soffie

men va trevligt med en konsert å va vackert med alla sångerna,

va bra att du redan märker att det är bättre med halsen usch va jobbigt att du är så orolig på nätterna men det är väl som du skriver allt kommer då på natten när du ska varava ner det är så typiskt,

hoppas du snart får sova gott på nätterna igen,

kram

2011-01-06 @ 20:36:12
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0