Så dumt!!

Igår var vi på utvecklingsamtal för Jens, såklart, för vem annars liksom... Haha
Det var jätteroligt och bara positiva tongångar fick vi höra. Känns kul och få höra hur han har det och hur han beter sig mot andra barn.
Personalen sa att han har ett mycket rikt ordföråd och använder svåra ord för sin ålder. Det tycker ju jag också, men kul och få höra det från dem.
Jaja
Däremot var det inte alls kul att få höra vad en del människor gör på förskoleområdet när dagiset är stängt.

När vi skulle gå från mötet så kom barnen in, de hade varit ute och lekt. det spred sig genast en mycket äcklig lukt i hela rummet....
Det visade sig att det är några som släpper in sina hundar på området och tydligen låter dem springa där vind för våg. Det går ju att stänga till så hundarna inte kommer någonstans.
De har förståss bajsat överallt och barnen får skiten på kläder och skor.
Jag blir vansinnig och är inte ensam om detta.
vad är det för folk??
Nu när Jens kom hem luktade hans vantar skit och allt åkte in i tvättmaskinen.
Jag tycker det är otroligt obehagligt eftersom jag inte ens kan se det.
Men personalen hjälper, fast det är ju svårt att upptäcka allt.
Usch och fy, man mår ju jäkligt illa av bara tanken på att det möjligtvis finns där. :(

Idag har jag tränat. Skönt men kroppen verkar lite småtrögg.
Tar det lugnt och fint. :)

Nu gos med ungen min.
Kram

 


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja man kan ju undra om hundägare själv vill ha in doften till deras hem. Man ser så mycket hundbajs på gångbanorna fattar inte att det ska vara svår att ta upp det. Kul att Jens är så utvecklad måste vara jätte roligt för dig. Ha det bra kram

2011-01-20 @ 17:46:22
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Usch! Jag tycker att det är tillräckligt äckligt när de inte plockar upp efter hunden utmed gångbanor, att då släppa in dom på ett dagis....det är ju vidrigt!

Har de någon aning om vem det är??



Bra att du tar det lugnt på gymmet när kroppen är lite småtrög :)



Massa kramar <3

2011-01-20 @ 19:15:05
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Malin

Sådär var det på Gretas förra förskola också, det slutade med att de satte hänglås på grindarna till gården. För folk släpade ut sånna stora bänkar och bord som sitter ihop....

2011-01-21 @ 12:59:25
URL: http://madebyma.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Usch vad är det för fel på hundägare, visst det kan tyckas vara smidigt att kunna låta hundarna springa fritt men på en dagisgård...ja jag slutar nog aldrig att förvånas.

2011-01-21 @ 23:00:17
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jen

Ja att folk inte ens kan respektera dagisgårdar. Vi hade problem med ungdomsgäng som satt på dagisområdet och det var fullt med glassplitter på måndagmorgon. Jag samlade ihop namnlistor och föräldrar och ringde dit media. Ungdomsgårdens personal kom också och skulle se till att ha bättre aktiviteter där så ungdomarna hade saker att göra. Kram kram

2011-01-22 @ 18:03:06
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej kompis hoppas allt är bra,inget vidare med hundskit på kläder och annat men så är den bistra verkligheten,många gör det lätt för sig och ska inte ha någon hund så själv tycker jag att det skulle finnas någon form av körkort man måste ta för att skaffa husdjur då tror jag allt skulle bli bättre,ha de gott alla tre o kram.

2011-01-22 @ 21:31:15
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Linda

Positiva tongångar om ens barn är alltid roligt att höra. Men allvarligt...släpper de sina hundar i området?? Hur kan man göra så?? Jag är själv hundägare och skulle inte släppa min hund lös där.

2011-01-24 @ 14:25:07
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0