Trögt...

En sväng till gymmet blev det idag för att köra igenom kroppen, men den är trög...
Igår gick jag ju som sagt ner i storlek på tracken och det känns väldigt tydligt. Dels pyser det ju och jag får trycka på tracken när jag ska prata för att inte det mesta av luften ska pysa ut innan den når stembanden...
Sedan är jag ju väldigt slemmig på grund av infektionen jag fått antibiotika för. Kuren har inte gjort någon nytta och det känns nästan som jag är mer slemmig nu än innan. Antagligen beror det på att tracken är mindre och slemmar igen fortare. Jag får suga och hosta mycket för att det inte ska korka igen totalt. det är tröttande och jag hoppas verkligen slemmet behagar dra all världens väg snart.
bältrosen har jag inte känt mycket av idag och jag saknar den inte... ;) Hoppas den lämnat mig för gott nu.

Jahapp, där fikc ni en liten hälsorapport, som valigt nu för tiden. Men de senaste veckorna har tyvärr präglats alldeles för mycket av sjukdom och frustration, det tar hårt på kroppen men framför allt på själen.
Det är lätt att tappa sugen och gnistan. Att tappa tron på framtiden är också lätt eftersom det känns som man aldrig ska bli bra... Sedan vet jag att jag måste vara stark, framför allt i själen för att klara av kommande operationer. Jag får därför panik när benen sparkas undan gång efter gång.

Idag har jag dock känt mig lite på g igen och det är en skön känsla.
Jag tar en dag itaget nu även om jag trots det spekulerar väldigt mycket i hur framtiden kommer att se ut.
Det är frustrerande att inte veta om op blir inom några veckor eller om det kommer dröja månader.
I höstas hade jag ju bestämt mig för att inte gå igenom fler operationer, men jag ångrade mig och valde att ta chansen. det ångrar jag inte eftersom jag ser resultat av operationen och tror att chansen att få ta bort tracken, någon gång i framtiden, trots allt finns där.
Men, jag vill inte att mitt val som jag gjorde ska få till följd att jag återigen hamnar i ett tillstånd då jag känner att jag hänger i luften och inte får något gjort.
för att jag ska kunna gå vidare och försöka förverkliga mina drömmar så vill jag ha ett slut på track-historien, på ett eller annat sätt.
Tracken och halsen, spekulationerna om vad som kommer hända, tar alldeles för mycket kraft och energi.
Som ni förstår har inte Lund hört av sig en... ;)

Jens, min gosros blir fyra år nästa vecka. Jisses, det är inte klokt.
När jag fyllde fyra fick jag en fantastisk födelsedagspressent, en lillasyster, så den åldern är lite speciell för mig.

Apropå Jens... :)
Jag böjde mig ner över bordet vi har i vardagsrummet och glömde alldeles bort att Jens ställt sitt piratskepp där, med ja, master och sånt...
Jag fick ena masten i ögat...
Nu kan det ju förståss inte hända så ofantligt mycket med mina ögon eftersom de ju redan är så dåliga som de kan vara. dessutom, som ni trogna läsare vet, så har jag ju porslinsögong tom. Så ja, det gjorde bara lite ont och jag sa något fult.
-Förlåt, hör jag en liten förskräkt röst.
Det var inte ditt fel Jens sa jag överslätande.
-morsan, du måste akta dig  sa Jens med betydligt kaxigare röst...
Vaa, morsan... Nu har det gått lite för långt.
Han är snart fyra, inte snart fjorton.
Mamma, söta mamma, snälla mamma, sånt vill jag höra, definitivt inte morsan.

Mina ögon föresten. "Firar" 20-årsjubileum som blind i vår. Inte klokt det heller. Tiden går fort när man har roligt minsann. :)
Det känns dock som igår, för jag har mycket av synminnet kvar även om det bleknat lite under de senaste åren.

Nu dags för te!

Godnatt, goa ni.


Kommentarer
Postat av: soffie

hihi morsan va rolig han är Jens ,tänk att han redan fyller 4 min son blir 16 jisses det är tur inte jag blir äldre:)

men himla dåligt av Lund att de ej hör av sej ring till dem å kolla så inte din kallelse förvunnit bara,

sov så gott

2011-01-18 @ 22:24:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

Eller ska jag säga morsan? ;) Lillen brukar kalla mig för morsan ibland, men det beror på att de stora kallar mig för det, och Sambon kallar sin mamma för morsan också. Det går ju ann när de säger det snällt :)



Du får ligga på med mail ner till Lund så att det händer något, tala om hur du mår i både kropp och själ. Håller tummarna för att de hör av sig snart, snart!



Massa kramar!

2011-01-19 @ 11:35:39
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jen

HÖRRU MORSAN ,akta ögonen,, hhahahahah, MORSANhahahaahah. Fan va trött jag är på min inflammation i armleden, om nån undrar. kram kram

2011-01-20 @ 10:24:02
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

haha jag tycker morsan är ganska fint, om man säger det med rätt uttal :) Han är för söt din Jens, jag skrattade allt lite åt hans: Morsan du får akta dig... /Kram

2011-01-21 @ 23:08:39
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha, det låter ganska roligt när de säger "stora" saker de små liven. Morsan Ulrika va? ;-)

Tänk vad de växer fort, Jens fyller fyra och vår lilla tjej blir ett år på måndag.

Ha det bra, kram

2011-01-25 @ 22:04:27
URL: http://nissetroll.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0