Ett tips

Jag tycker Sommar i P1 är väldigt bra. Om jag har möjlighet sitter jag gärna framför radion med en kopp kaffe kl 13.00 och om inte går jag in på nätet och lyssnar i efterhand.
Den här sommaren har det varit flera intressanta sommarvärdar och många återstår, tex Lars Ohly på måndag. :)

Igårkväll lyssnade jag på reprisen och det var en gripande lyssning. Tårarna rann flera gånger och mitt innre var i uppror.
Det var Monica Nyström som berättade om sin sorg, hon och hennes barn förlorade sin make och pappa i cancer. Mannen dog i hennes armar på deras sjuåriga bröllopsdag.
Den styrka och livsglädje jag fick prov på igårkväll har jag nog aldrig varit med om innan, tror jag.
När hon berättade om fjärilen som kom på besök till dem, på årsdagen av makens död, då rann tårarna som aldrig förr.

Jag rekomenderar verkligen att ni lyssnar på hennes sommarprogram, om ni inte gjort det!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4548825

Kommentarer
Postat av: soffie

det är verkligen ett bra program,jag brukar med lyssna på det,ha en goo fredag imorrn goa du:)

2011-07-21 @ 20:25:37
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej kompis,har fullt upp med mina egna bekymmer nu och orkar inte höra på mer tragedier men här är allt bra för övrigt hoppas det är så med dig och familjen oxå,kram.

2011-07-21 @ 21:22:16
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0