Lyckliga dagar....

Så heter en av mina favoritlåtar med en av mina favoritmusiker, Ted Gärdestad. Eller en av, han är ju den bäste.... :)
Det var länge sedan jag tankade kraft ur hans musik, tror jag ska sätta på en skiva imorgon. Teds musik ger mig så oerhört mycket glädje och kärlek.
Efter händelserna i Norge, som det inte finns några som helst ord för, kan alla behöva tanka så mycket som möjligt av just det.
Norrmännen kan det, fånga upp all kärlek som behövs för att gå vidare. Mitt hjärta blöder för alla människor som drabbats och många tårar har fallit när jag suttit framför radion eller bara suttit i min ensamhet och tänkt
Tänkt på alla föräldrar som förlorat sitt barn, syskon som är borta, vänner, pojk och flickvänner. .
Tänk om det var mitt barn, min lillebror, som just bor i Oslo, eller någon annan jag älskar.
Att onska och hat finns vet vi men kärleken och vännskapen är alltid starkare.

Annars har det varit mycket av glädje och kärlek i mitt liv ändå, de senaste dagarna.
I söndags fick vi underbart besök och hela eftermiddagen gick fort som katten. Kollade på klockan när de gått och hade aldrig gissat att hon nästan var sex.
Önskar vi kunde ses oftare,
kära vän!

Igår var jag och tränade. Messade min andra ledsagare och frågade om hon kunnde följa med mig, var så sugen, och hon hade tid. Var hemma några timmar innan det var dags att fara mot Bredaryd där vi hyrt ett rum för natten.
Vi hade en helmysig kväll med supergod mat och massa skratt. det kändes som vi njöt och kopplade av alla tre. Inte ,mycket irritation.
Jens somnade på vägen till Bredaryd så han var pigg som en mört hela kvällen. Det kan bli en aningens jobbigt när man själv vill ta det lugnt men det gick bra och han somnade väl vid tio någon gång.
Inte så farligt.

Efter en smarrig frukost, ja det är det bästa med hotellvistelser, så for vi ,ot målet med den här utflykten, High Chaparall.
Jens tyckte förståss det var jätteroligt och uppskattade det mer den här gången än vad han gjorde förra året.
Det är något som klickar och slår bakut i mitt huvud när ungarna, min egen också, springer runt och pangar med pikadoller och jivär. Det är något som stör mig och ändå försöker jag hålla saker och ting åtskillda i mitt huvud. Men jag föredrar helt klart Liseberg...
Tur med vädret hade vi, soligt och varmt, men inte för varmt...
Jag blev biten av en hästfluga några gånger vilket inte var jättemysigt men har inga känningar nu efteråt så det må vara hänt.
Det roligaste och häftigaste, enligt mig, var att vi sprang på min fina vän och storasyster Monica. Inte min biologiska syster men ändå en syster.
Skitkul! Men märkligt att man ska behöva fara till High Chaparall för att träffas. Haha

Har haft jätteont och det är den enda smolken i bägaren. Har haltat och segat mig fram. Tårarna var så nära ikväll när jag kom hem och det kändes nästan som jag skulle spy. Nu har det lagt sig lite iaf.
Hoppas det blir bättre efter en natt på min tempur madrass så jag pallar träningen imorgon.
sedan blir det träff med älskade vännerna igen innan de far hemåt.
Nu Skansen.
Gitarren och micken är framtagna här. Jens idol heter inte Ted utan Eric... :)
So long

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej. Ni borde åka till Vimmerby, inte lika många gevär där hahah. Har du läst Baddaren av Emma Hamberg? Om inte så gör det. Den var bra. kram kram

2011-07-29 @ 16:01:11
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0