Dagens klantskalle

Vi har haft tre mysiga dagar tillsammans, imorgon går Daniel på sitt pass igen.

Idag har jag varit hos tandläkaren, inga konstigheter utan bara en kontroll. Allt såg bra ut och det tackar vi för.
Jag känner ingen räddsla för att gå till tandläkaren, vet att det är många som gör det. Beror kanske på att jag aldrig varit med om något obehagligt där. har nog haft två hål i mitt liv och det som varit jobbigt då är att jag inte kan gapa så mycket. Det gör ont i käkarna och vi får ta pauser då och då. Men det är mest tandläkaren som har problem, med att komma åt.

Annars då?
Lugna gatan.

Jag stod för dagens klantskalle igår, om det nu finns någon sån? Hur som, jag har annars uppfunnit den mycket hedervärda titeln, men har inte tänkt ta på mig rollen igen, inom den närmsta tiden iaf.

Jag och Daniel tog oss en fika, på ett av halmstads finare fik såklart. Skriver inte såklart på grund av att vi brukar spendera våra fikastunder på stans finare ställen utan för att det var när vi nu var på ett sådant place som jag självklart skulle krönas till dagens klantskalle.

Vi möttes av en sur tant som stod och tog betalt. Gladare blev hon inte när vi halade fram vår rabattkupong, jodå, där kom anledningen till besöket. :)
Vi valde en varsin god macka, Danne tog en kaffe och jag tog en stooooor latte. Love latte, ju större ju bättre liksom.
Vi började med att utmärka oss på en gång genom att flytta från bord till bord, det Danne tagit passade nämligen inte mig... Hmm

sedan började vi prata och jag pratade, pratade och vifftade. Vifftade den sstooora latten rätt ner i knät på mig själv.
Jäklar vilken chock.
Jäklar vad tyst det blev på folket och på mig.
Hörde bara en djup suck från min käre make.
Sedan började jag och Danne skratta lite hysteriskt, de övriga gästerna tog upp sina samtal igen.

skönt var det inte och fy vad kallt kaffe luktar illa.
Klänning, bh, trosor och skor var blöta som katten, ja magen och benen också. :)

Men jag åt upp min macka, hade på sätt och vis ingen lust alls att resa på mig.
Hoppades att de övriga gästerna skulle gå,men det gjorde dem inte såklart. ;)
Tillslut fick jag helt enkelt bita ihop, klistra på ett leende och greppa käppen.
Nämen, oj, var det en blind,jaja, då förstår vi. Inte lätt när man inte ser någonting. tänk själva, inte kunna se glaset, inte se sin egen mun... och inte se sina egna händer. Vad annat kan man vänta?  Tänk själva.
så tänkte jag att de övriga gästerna tänkte och sa när jag gått därifrån.
Fördomsfull,jag??
Skojar ni. ? ;)

Kram goa ni.


Kommentarer
Postat av: Agnetha

Du är för underbar när du berättar om dina "missöden" !! Tack för din kärleksfulla "ironi" i allt ! Du får en att skratta (och ett gott skratt förlänger livet, Tack ). Kram

2011-06-08 @ 17:09:01
Postat av: henny

Du skriver så himla härligt ochhar en sån skön galghumor, kunde se precis allt framför mej och fick ett gott skratt ,även om jag förstår att det var allt annat än kul för dej!

Och lite fördomar är väl härligt:P, tror faktiskt att du kan ha rätt i dina fördomar, folk fattar inte om inte dom själv eller en nära vän eller anhörig är drabbad!

2011-06-08 @ 19:50:05
Postat av: Susanne

Det är tur man kan bjuda på sig själv ibland och det gjorde du verkligen. Men folk fick nog en chock när du reste på dig och gick i väg med käpp. Önskar jag kunde vara lika som du, själv skulle jag vara så arg på mig att jag nog lämnat stället direkt. Ha det go vän. Kram

2011-06-08 @ 19:54:46
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hahaha...du är för go du! Ibland måste man få bjuda på sig själv lite, men fy tusan för att gå omkring med blöta kläder sedan...och utspillt kaffe, ja det luktar ju inte liljekonvalj precis ;)



Kram på dig vännen <3

2011-06-08 @ 20:47:41
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Linda

Klantiga kan vi vara allihop!!

Det bästa är att man kan skratta gott åt det efteråt, även om det för stunden är mindre roligt.



Tack, för de fina orden.

Jag hoppas att jag hittar rimliga mål som är realistiska. Det är roligt att jag har ett gäng som följt mig under så lång tid, i mitt berättande om mig och min skada.

2011-06-08 @ 21:59:48
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad gullig du är som bjuder på den här roliga klant skallen....du är bara så go. Kram

2011-06-08 @ 23:57:36
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Gizze

Hej Ulrika....

inte nåt att bli dagens för klantskalle för..

Alla gör vi våra tabbar...och det går oftast i perioder tror jag...(i alla fall för mig)

Härligt att ni skrattade åt det i alla fall!



Önskar Dig och de dina en fin vecka!

Kram Gizze



Ps hatar när folk ska sura när de får kuponger...de har ju själva valt att på ett eller annan sätt ha såna ;)

2011-06-09 @ 22:14:51
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Oj så typiskt, men mest synd på den goda letten kanske ;) Kram vännen

2011-06-10 @ 14:59:23
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: bjorne

Så kan det bli för oss alla ibland,hoppas allt är bra med er och ha en fin helg,kram.

2011-06-10 @ 22:07:53
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Vilken himla tur att du inte skållade dig själv i varje fall. Asch en sådan tabbe hade lätt jag med gjort :P Jag är ganska klumpig av mig när jag tänker efter. Hoppas du får en riktigt bra fortsatt helg nu. Kram kram!

2011-06-10 @ 23:20:52
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Jen

Ursäkta mig men jag skrattar ihjäl mig. Men TUR att du inte brände dig, sånt där brukar väl vara varmt liksom. Jaha BLIND ja vad ska jag skylla på då som tappar och klantar mig hela tiden hahah kram kram

2011-06-11 @ 10:04:12
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Elin

Alltid lika roligt med riktiga kalntgrejer. Man blir lika glad varje gång man tänker på det tillbaka sen när man väl fått av sig kläderna. haha ja, det hade jag velat se.

Hur mår du annars?

kramar

2011-06-15 @ 12:18:38
URL: http://uturanorexin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0