Gul

Jag är ingen vidare bra bloggare just nu. Inläggen är sällsynta om man så säger.

Lite vår i luften tycker jag mig ha känt de senaste dagarna, den känslan gör mig glad, och inte enbart mig kan jag tänka mig.

Vad har hänt sedan sist då?
Det är en del saker jag är upp i och tänker mycket på.
Tanken och längtan efter att få bli gravid igen ligger där konstant och spökar. en längtan som är svår att nonchalera.
Jag ska på återbesök på tisdag, efter skrapningen, och det känns skönt. få veta att allt ser bra ut, hoppas jag ju då.

Varje vecka är det något med Vänsterpartiet jag ska iväg på. Jag tycker så mycket om både själva partiet och människorna som finns i vår lokala förening. Jag känner mig ofta rätt oduglig eftersom det är mycket praktiska saker som ska fixas och där kan jag inte hjälpa till så mycket känner jag. Sedan är jag väldigt grön på området politik... :)
Igårkväll var det iaf första träffen på en studicirkel på partiprgrammet och det var fantastiskt kul. Jag var nervös innan för jag är så feg att prata inför folk, speciellt när jag själv känner mig, ja grön...
Men jag pratade faktiskt, på egen uppmaning,  en del och även om jag inte är bra på att forulera mig så kändes det roligt.
Härligt att få höra sina egna åsikter formuleras på ett bra och tydligt vis också, tack vare dem andra. :)
Roligt är det  och även om känsan av att jag inte kan är mycket jobbig, så väger det positiva absolut upp.
Jag är så glad och stolt över mig själv att jag tog mig i kragen och först och främst blev medlem och sedan åkte iväg på det där mötet ensam i höstas.
Ibland är jag tuffare än vad jag tror.

Nu funderarn ni kanske på min rubrik. för här har barafärgerna röd och grön nämns ju... ;)
Gul var det ja.
Idag var jag på Spenshult igen, besök hos min doktor stod på programmet.
det var ett bra möte.
Genom hur man mår, hur många svullna och ömma leder man har, hur man uppfattar sitt mående själv och genom provresultat, typ cenka osv, får man reda på vilken färg man är. :)

Man kan vara grön, gul eller röd.
Jag brukar alltid vara röd, alltså må hyffsat skit när jag träffar henne. Ha många svullna leder, dåliga prover och känna mig dålig.
Men idag tack vare Remicade och kortisonsprutorna förra veckan, är jag tipp topp. Vi började skämta direkt om vilken färg jag skulle bli. Jag trodde på grön, men jag blev gul. :)
Närmare grön än röd iaf. tjohooo
Så jag är röd, grön och gul. Vackert! :)

Halsen brakade ihop förra veckan däremot, vilket gjorde mig jätteledsen och arg. Men den är kanske på bättringsvägen. Mycket slem är det.

Träningen är i full gång och det är skoj.

Jens mår bra och är för det mesta helt underbar, när han inte trotsar till tusen, vilket tydligen är normalt det med... ;) Han är så klok den lille gosrosen.
Han är fortfarande jätterädd att jag ska försvinna och det gör ont i hjärtat. hoppas det släpper snart.

Här kom en liten uppdatering igen.
Hoppas det inte ska dröja så länge till nästa gång.
Ta hand om er.

Kram


Kommentarer
Postat av: Jen

Hej gula kompis ! :) Idag hade jag gympaskor för första gången i år och det var skönt. Snödroppar och krokus sticker upp. Kundevent igår hela dagen, kul var det men slut i rutan var man efter 12 intensiva timmar. Kram kram

2011-03-16 @ 19:01:33
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad härligt det låter att du hittat din plats i Vänsterpartiet :) Min mamma har arbetat och arbetar fortfarande med Vänsterpartiet och har så gjort så länge jag kan minnas. Hon har till och med suttit med i Riksdagen för deras sida :)

Jag håller tummarna för att allt ser bra ut när du besöker gyn. Så att ni kan göra något åt er längtan :) Kram vännen

2011-03-16 @ 20:05:08
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Elin

Japp, vi kämpar, som alltid.

Alltid så roligt inom vården, så konstiga uttryck och grader osv. Man kan ju ligga på vak, det är också uppdelat i färger.

Hm ja i ordning är det Grottbjörnens folk, Hästarnas dal, Mammutjägarna, Stäppvandringen, och Nionde grottan. Och så kommer det ju en nu precis i dagarna. Hur många har du läst?

Det är intressant med politik, synd bara att inte alla får hålla på med det och engagera sig i det.

kramar

2011-03-16 @ 20:18:40
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Hej vännen, det var längesedan!! Det var inte för sent med det tipset, för det blev ingen bio idag. Lillan följde med en kompis hem istället så vi tar bion imorgon :-)

Nu skall jag läsa ikapp lite härinne :-)

Kramar!!

2011-03-18 @ 22:49:24
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Elin

Tänkte bara säga att jag tänker på dig och hoppas att allting går bra för dig.

kramar

2011-03-20 @ 13:22:34
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej,önskar er en bra vecka i vårsolen,kram.

2011-03-20 @ 18:02:11
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej!!!! Hopppas att du mår bättre igen. Just det våren hoppas man snart ska vara här det kändes lite vår likt idag. Men nu ska det bli lite kallare igen vill bara inte ha snö igen. Ha det bra. Kram

2011-03-22 @ 19:31:48
URL: http://vejers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0