Orättvisor

Fredag och jag har varit och bytt track idag.
Fick några konstiga frågor ang graviditeter, av min doktor, som jag annars tycker är mycket bra.
Men idag satte han myror i huvudet på mig och jag var nära tårarna.

Det handlade om missfallet och om hur jag ska göra med kommande halsoperationer och en ev graviditet till.
Jag berättade att jag tänker försöka bli gravid igen och att jag alltså avvacktar med att gå ner i storlek på tracken. Jag gick ju ner en storlek efter operationen i december men fick gå upp igen på grund av graviditeten.
Han kom med lite konstiga utalande som om ja vi får väl se och om graviditeten går lite längre nästa gång.
Lite längre, ja lite längre kan kvitta, mycket längre vore jag väldigt tacksam för i så fall.
sedan frågade han hur många barn jag tänker skaffa...
Hmm,synd att jag inte fann mig där men jag blev tårögd och ledsen då.
Jag skaffar inga barn alls. Jag får dem förhopningsvis.
Punkt.

Började någon harang om att jag är självklart tacksam över det jag har, men sedan orkade jag inte fortsätta och tänkte varför ska jag försvara mig.

Lund har jag inte hört något från och jag känner inte att allt ligger på mig. Jag fixar inte det. Jag har inte den gnistan längre. Min doktor menade idag att det kanske var meningen att jag skulle göra de kommande operationerna inom en viss tid efter den första. Men då borde väl Lund ligga på för att få ner mig, om det nu har någon betydelse?

Jaja, så är det.

Jag var och lyssnade på Lars Ohly igår,han var här i Halmstad för att prata om vården och privata vinster. Givande och där kände jag en gnista iaf. :)
Fortfarande kan jag inte förstå att valet slutade som det gjorde.
Hur kan folk rösta på partier som bla genomfört en så grym och omänslig reform som Alliansen gjort, tänker på sjukförsäkringarna såklart.
den är omänslig och det går inte att försvara sig med att det tar lite tid innan en reform hamnar på plats och fungerar som den ska. Att vissa människor faller imellan och får lida något fruktansvärt, det får bara inte vara så.
Alla har vi fått ett varsitt liv och varför ska vissa människor, för att de inte har turen att vara friska och klarat sig från olyckor, straffas av vårt samhälle?
Varför finns inte samhället där och stöttar istället? Varför ska vi jaga och plåga dessa människor mer än vad de redan blir, på grund av just att dem är sjuka eller skadade på något vis?
Jag förstår inte.
Varför är inte solidariteten med andra människor starkare?
Eller snarare, varför är solidariteten inte mer utspridd? För hos vissa är den mycket stark det vet jag.
Men många verkar inte kunna se längre än till sig själva och sina näras liv. Det är nog lätt att tänka, sånt händer inte mig, sånt drabbar inte de jag älskar.

Hur som.
efter mötet körde mina föräldrar hem mig.
Jens kom springande och öppnade dörren och såg mormor.
Han ställde tusen frågor till henne och visade hur trött han var genom att fråga:
-Mormor, vill du se min stora jesp?
Vilket mormor självklart ville. :)
sedan sa mormor hejdå och gikc mot bilen och då ropade gosrosenefter henne:
-Puss Puss mormor, hejdå, ha det så kul med morfar nu!
Hahah

Ha en fin fredagskväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Hej goaste vän!

Men vilken sida hade den läkaren vaknat på idag? Han har väl ingen anledning att säga så! Har alla läkare gått och fått något virus av dumhet den senaste tiden eller??



Härliga Jens! Den här åldern är så mysig, ja mellan utbrotten, för då kommer så underbara kommentarer :)



Ta hand om dig hjärtat!!

Stor kram!

2011-03-25 @ 18:23:16
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Tina

Eftersom du har känslan att vilja ha ett barn till så är det du och din vilja som avgör det och inte en doktor. Dom är till för att hjälpa dig när du är i den situationen. Så kämpa på och stå på dig. Det är din vilja som gäller och den räcker långt :) Stor kram och ha en trevlig helg !!

2011-03-25 @ 18:51:15
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Jen

Men va fan, vilken knäpp doktor, du skulle ha sagt att målet är att öppna en öppen förskola hemma, shit liksom. Jaha, vänstermöte inte fel. Själv tycker jag det är kul med en styvsyrra som har blivit partilsekreterare. kram kram

2011-03-27 @ 12:36:47
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Elin

Det låter blandat hos dig alltså?

Politiken håller jagmed om, jag tillhör dock det blåa men på vissa punkter funderar jag verkligen på vad jag sysslar med, hur jag tänkte där. Har ju mamma som har hamnat emellan och lever utan någonting i princip.

Vad händer framöver? Mer politik?

kramar

2011-03-28 @ 12:17:34
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Usch det låter inte som något vidare bra läkarbesök. Jag håller med dig, barn skaffar man sig inte utan barn får man om allt går bra. Det är du och din älskade make som bestämmer om ni ska försöka få fler barn eller inte, inte en dum läkare som verkar ha vaknat på fel sida... Kram vännen

2011-03-30 @ 15:57:05
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Linda

Klantiga uttalanden från din läkare måste jag säga.

han hade nog huvudet nån annanstans tror jag för han verkar inte ha tänkt alls.

2011-04-04 @ 12:15:57
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej, Ulrika jag har inte satt in nån musik på min sida. Det måste vara nåt tillfälligt. Hoppas den försvinner så du kan läsa det du vill på min sida, annars får du säga till igen så får jag kontakta de på blogg.se

2011-04-06 @ 13:51:42
URL: http://banton.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hej Ullis,inte lätt att förstå sig på vad läkare frågar men någon tanke bakom det finns säkert som kanske kan va till fördel för dig,ha en fin helg i solen,kram.

2011-04-08 @ 19:32:17
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Konstigt att läkarn frågar dig om gravitet, men han kanske tänkte på något speciellt. Hoppas faktist på att du ska bli gravid igen för att föra barn till världen är helt underbart. Ha en bra lördag. Kram

2011-04-09 @ 06:20:11
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: Linda

Det finns gott om orättvisor!

Det är då lätt att glömma bort alla rättvisor mitt i allt negativt. Men det går att komma åt dem.



Bra att musiken är borta.

(Jens var fin i håret. Hel coolt)

2011-04-09 @ 21:23:42
URL: http://banton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0