Tiden knallar, men inte jag....

Speciellt bra iaf. ;) Imorse när jag vaknade kunde jag knappt böja knäna. Inte mycket annat heller för den delen.
Jag var helt inställd på att åka och träna. Gjorde mig iordning, det gick såå långsamt, fick iordning Jens, det gick något snabbare eftersom han är så duktig. sedan stapplade jag, han studsade bredvid, till dagis.

Jag stapplade långsamt hem. Började bädda sängarna och fixa. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag var tvungen att stanna upp och fundera. Illamåendet kom över mig eftersom det gjorde så hemskt ont, det brann i hela kroppen och jag fick tom svårt att andas. När jag får många inflammationer och jättestel är det som andningsmuskulaturen också stelnar till på något vis.
När illamåendet slog till tänkte jag att nej, jag fixar inte att träna idag....

När jag inte kan träna är det illa. Jag brukar kunna släpa mig iväg även om jag har ont. För jag brukar inte bli sämre utan vet att det är bra för mig att röra mig.

Jaja, jag messade min ledsagare och avbokade bilarna.
Har varit hemma och tryckt i mig tabletter så ofta jag fått och vilat en massa. Läst och sovit.
Jens hade tid på dagis till fyra eftersom jag skulle tränat till tre. Jag lät honom vara där den tiden eftersom jag resonerade att det var roligast för honom och bra för mig.

Nu har vi två dagar tillsammans ensamma jag och Jens. Men det kommer bli mysigt.
Jag har blivit mycket sämre bara på de senaste dagarna. Men snart nio veckor sedan Remicade, det känns och det ska det göra... Det är så min sjukdom fungerar, det vet jag så väl. Den är mycket aggresiv och så fort inget trycker tillbaka den så blossar den upp och slår till.
Men jag avskyr verkligen den brinnande känslan jag får i hela kroppen när den är så aktiv. det känns som något äter upp mig innifrån och det är nästan exakt vad som pågår.

Reumatismen är min fiende och vi verkligen avskyr varandra och har tampats mot varandra sedan jag var sex år. Vi känner varandra utan och innan.
Men jag brukar alltid vinna även om den fått in några rejäla käftsmällar... Minst sagt.

På måndag är det iaf dags för Remicade-infution och jag har även tid för kortisonsprutor.
Det blir nog fint. På kvällen är det styrelsemöte med Vänsterpartiet.

Jo, förresten.
Jag var och klippte mig i tisdags, efter träningen.
Jag hade fått ett mail där det stod att om jag gick till en viss salongs elever så var det 30 procent billigare. Detta lät ju kanonbra tyckte jag och bokade en tid.
Jag tänkte då i mitt stilla sinne att en klippning kostar ju runt 350 kr i stan och så 30 procents avdrag på det, mycket bra.
En trevlig frisör och en noggran sådan.
När jag skulle betala trodde jag knappt mina öron...
Jaha, då blir det 30% avdrag på ordinarie pris 520 kr.

Någon som klippt topparna för 520 kr?
Jag betalade nu 364 kr så något billigare blev det ju inte. fast jag är oerhört glad att jag inte bokade en tid hos de "riktiga" frisörerna...
Vad brukar ni betala för en klippning? :)

Ha nu en fin helg.
Kram

Kommentarer
Postat av: Tinezza

Runt 300 kronor är väl vad jag betalar när jag ska klippa mig. I alla fall här i Köping.

Jag hoppas innerligt att dina krämpor ger med sig snabbt. Styrkekramar till dig.

2011-03-04 @ 23:48:49
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Elin

Hur har din medicin sett ut genom åren? Hittade de rätt medicin fort för dig eller var det svårt?

Haha, jag har bara klippt mig hos frisör en gång i mitt liv, det var när jag klippte mig själv när jag var typ sju så inte ens mamma kunde klippa det snyggt. Annars klipper min mamma mig alltid. Så ofta blir det i och för sig inte, då jag svälter sönder det så det inte finns så mycket att klippa. Dumt men en biverkning man inte tänker på längre.

kramar

2011-03-05 @ 00:10:29
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Tur i oturen då att det faktiskt går framåt med medicin och vård. Provade du cellgift något eller slapp du det? Din kropp var ju ganska sargad tidigt så förstår att man är trött på det ibland. Ingen förtjänar det.



Hur kom det sig att du hittade min blogg? Vi har ju följt varandras bloggar ett tag nu.

Och framför allt, varför fortsätter du läsa den? Är det verkligen så roligt att läsa samma deppade inlägg om och om igen? Om all vård som inte fungerar om allt hattande och velande. Är så rädd för att om jag försöker på riktigt och det inte går.. Vad händer med mig då? Orkar jag resa på mig igen?

kramar, hoppas du har en toppendag och den bästa tänkbara kvällen.

2011-03-05 @ 16:20:31
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hejsan vännen!

Fy att du ska behöva ha så ont, för när du inte tränar så vet jag ju att du har smärtor från h-vetet :(

Sist jag klippte mig tror jag att jag betalade 370 kr och det tycker jag är dyrt. Att klippa Lillen är nästan lika dyrt. Men det är ju ingenting mot vad den salongen tar i vanliga fall.



Hoppas du får en fin kväll trots smärtorna!

Massa kramar

2011-03-05 @ 19:10:13
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Vad hemskt att du ska behöva lida så, reumatism är verkligen en elak sjukdom. Just den där brännande känslan känner jag igen, ibland har så att det liksom samtidigt som det brinner i kroppen kryper i skinnet eller vibrerar, väldigt obehagligt. Vad bra att du får din Remicade på måndag och några Kortisonsprutor också, hoppas det är rätt läkare som sätter kortisonsprutorna på dig så att du ordentlig lindring. Kram

2011-03-05 @ 22:10:13
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Elin

Tycker du det var bättre med cellgifter är Remicade?

Mådde din kropp någorlunda okej under tiden du väntade Jens?

Jag försöker verkligen, en del av poängen med att ha bloggen är att nå ut med mitt budskap, oavsett om det är ätstörda/bipolära som läser och finner stöd i det eller andra som läser. Vet människor som läser som jobbat till exempel på MAVA och aldrig fattat varför unga människor kommer till deras avdelning pga överdoser. Dom har mer förståelse nu för hur man tänker och gör när man kommer fram till en överdos. Det är i såna lägen jag är glad för att jag startade bloggen och kämpat med den under årens lopp. Och jag önskar dig allt gått.

Vad händer hos dig idag, söndag?

kramar

2011-03-06 @ 01:02:46
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Varför ville dom envisas med cellgifter om du int ville ha det? (förlåt om jag frågar massa jobbiga frågor, du får säga till om du inte vill svara).

När kroppen protesterar är det svårt att vara effektiv och få så mycket gjort. Kroppen är ett måste, min kropp är inte så pigg idag den heller så förstår vad du menar.

Jo men exakt, det är så mycket man vuxit upp med att höra som egentligen inte alls är sant. Tycker det är så viktigt att sprida budskapet. Ditt budskap också, det är viktigt att visa de negativa sidorna med fördomar, de kan både förstöra och tynga ner.

Ha det skoj idag då <3

2011-03-06 @ 13:18:05
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Elin

Dumt att prova då om det ändå inte är säkert, inte så trevliga bieffekter.

Hur mår du ikväll?

kramar

2011-03-07 @ 16:59:17
URL: http://uturanorexin.blogg.se/
Postat av: Jenka

Tänkte bara fråga , hur länge har du fått remicade? :)

2011-03-30 @ 23:37:42
URL: http://jennickaochewelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0