Dagen är snart här

Återigen har det gått ett bra tag sedan jag skrev ett inlägg.
Allt är bara bra. dagarna/veckorna ramlar förbi.
Imorgon är den stora dagen här, dagen som kändes så himla långt borta, men nu här , nästan.
Lovisa, min lillasyster, ska gifta sig med sin Tobbe.
Vigseln äger rum kl 17.00 och sedan blir det fest!

det kommer bli en oförglömlig och magisk kväll det är jag övertygad om.

Själv far jag till frissan vid kl 13.00 för att få en håruppsättning gjord och även få en make up. varken det ena eller det andra är min grej så det känns självklart att engagera proffs för ett tillfälle som detta.
Igår provade jag klänningen för att se om magen får plats. det får den och det känns bra eftersom det är den klänning jag helst vill ha. Har även en som reserv men denna känns mer festlig.
Ja, det blir bra och talet jag filat på är klart. Nu gäller det bara att komma ihåg det när jag står på scenen med micken i handen. Premiär för mig att bestiga en scen. Bestiga...?
Lite nervöst är det men samtidigt ska det på något sätt blir roligt. Roligt att få berätta vad jag innerst inne känner för min syster. Visst vet hon att jag älskar henne men, jag iaf, är kanske dålig på att tala om exakt hur mycket hon egentligen har betytt och fortfarande gör. Nu får jag iaf ett tillfälle att berätta det, inför ett antal vitnen dessutom. :)

Jens får sova över hos underbara Marie och hennes underbara familj. Ellen,som dottern heter är nästan jämngammal med Jens och de brukar ha jättekul. det blir ett äventyr för Jens också.
Ja, det känns bara bra och väldigt spännande.
I lördags hade vi möhippa för syster. En dag som började kl 09.00 och slutade 21.30 för min del. det var en lyckad dag men jag var verkligen helt slut.
Att syster var så glad värmde mitt hjärta hela dagen. själv kunde jag inte delta i så mycket, friidrott och tavelmåling stod på programmet, men det kändes roligt att vara med ändå. Som sagt, att se syster så glad gjorde dagen.

Nu blir det middag här.
Föresten, i måndagskväll när jag satt på styrelsemöte kände jag helt garanterat ett litet fladder i magen, en liten hälsning från pyret där inne. Lycka!
Kram

Kommentarer
Postat av: Lejonkvinnan

Åh vad härligt med fladdret i magen :) Så glad!!



Lycka till med talet i morgon! Det går säkert jättebra, och glöm inte att jag vill se dig färdig för bröllop ;) Och du, mail kommer snart, det har varit lite mycket nu bara.



Kram till min underbara Ulrika!!

2011-11-10 @ 23:59:15
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Titti

:) Ha det så roligt! Kram

2011-11-11 @ 08:34:14
Postat av: Jenny

Är säker på att du kommer dominera hela bröllopet med ditt tal. Kram i massor och heja bebis som lyser med sin närvao där inne.

2011-11-11 @ 21:44:43
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad mysigt med ett litet fladder i magen. Här får jag känna på sonen o hans flickväns blivande baby som kicksparkar i magen. Kram

2011-11-16 @ 18:44:09
URL: http://tankesymfoni.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0