Bara vänta

Här blir det inte mycket skrivet, i min lilla blogg. den känns nästan nedlägningshotad. Men jag är inte på raderingshumör idag heller så den får stanna lite till. :)

Jag lever i en liten bubbla just  nu, en jobbig tid som består av väntan. På måndag ska jag få ett fint och underbart besked hoppas jag men rrisken att det blir väldigt sorgligt finns där också, så det är jobbigt just nu. Mycket mycket jobbigt.
Jag uttrycker mig kryptiskt nu det vet jag, men tänk gärna på mig på måndagmorgon.

Jens började på Kyrkans barntimmar idag. det finns inga barntimmar här i Getinge så vi får åka en halvtimme ungefär, till Söndrum.
Jag kommer ihåg att jag gillade det gättemycket när jag var i fyraårsåldern och jag hoppas han ska göra det också. de är åtta barn och två personal, det är lite skillnad om man jämför med de stora förskolegrupperna.
De kommer hitta på mycket skoj och jag är glad att jag tog tag i det här.
Vi stannade halva stunden tillsammans med honom och sedan for jag och Daniel iväg. det gick kanon att lämna honom så nästa vecka får han vara där själv.
Det enda jag reagerade på är att det kostar 400 kr. Brukar kyrklig verksamhet ta betalt för sånt här? Antagligen är det för att de kommer hitta på en del som kostar pengar.
Men lite fel är det väl ändå? De stänger ut en del familjer på det viset.

Annars bra här. Träningen går som vanligt bra och arbetet inom partiet går sin gilla gång det också.
Mina kamrater är verkligen underbara och jag tycker väldigt mycket om dem.
att jag gikc med i Vänsterpartiet är helt klart något av det bästa jag gjort.
Gör ni det okcså... :)

Japp, några rader blev det iaf.
Hoppas ni mår bra och har överseende med min dåliga uppdatering. Förhoppningsvis blir det bättring snart.
stor kram

Kommentarer
Postat av: Tinezza

För det första tycker jag inte att kyrkan ska ta betalt eftersom det är "Kom till vårt hus" paroll för kyrkan. För det andra så har kyrkan fått och får så mycket skattepengar att det borde räcka till. Men frånsett detta så hoppas jag att allt går bra på måndag och ger dig styrkekramar från mig. Det är tuffa tider ibland. Kram

2011-09-07 @ 23:18:01
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Lejonkvinnan

Hej vännen!

De tar betalt här också men vi har inte fått reda på hur mycket än. Vi skulle få ett inbetalningskort om några veckor, för det var ju bra om barnen hann känna på det först så de inte skickade ut i onödan. Det tycker jag är fult. I och för sig så kan man ju fråga vad det kostar, men då framstår man ju som snål i en sådan här liten by...Men kul att Jens har börjat, vet att du pratade om det i somras :)



Jag håller tummarna på måndag, hårt!



Massa kramar

2011-09-08 @ 09:33:56
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tror jag kan ana,så jag börjar be och hålla alla tummar redan nu. kram i massor

2011-09-08 @ 19:01:59
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Självklart ska jag tänka på dig på måndag. Lycka till med vad det nu är :) Kram

2011-09-08 @ 22:42:13
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Titti

Jag tänker på dig varje dag!

2011-09-09 @ 21:19:22
Postat av: Gizze

Hej Ulrika!

Längesen ja var inne och läste...

Hoppas det gått bra med....vad det nu är....:-)



Tycker det låter mycket konstigt att ni får betala, här har jag aldrig hört att något i kyrkan kostar...Hmm...



Sitter ensam och saknar min son (Jo - han är fyllda 18år...men är min ende ) Han är på fiskeresa i Norge- åkte förra lördagen och kommer i morgon...en hel vecka utan honom är inte kul...(Han har ju alltid bott med mig)



Men har haft fullt upp med små extra barn och lite Loppis plock osv...



Stor KRAM Gizze



_______________________

I have added cool emoticons to this message.

To see them go to http://x.exps.me?cb4b66d2191d159a511f109893978ceb



_______________________

I have added cool emoticons to this message.

To see them go to http://x.exps.me?cb4b66d2191d159a511f109893978ceb

2011-09-09 @ 22:38:39
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0