Känslig

Imorse ringde personalen från Jens förskola och berättade att det varit flera barn som kräkts under morgonen. Inga tveksamheter, Jens fick vara hemma och det är skönt att ha det valet. För kan jag förskona oss från skiten så gör jag det. Jens var på dagis senast i måndags så det finns ju en god chans att vi klarar oss den här gången. Imorgon är det dags för träning och tack vare att ledsagaren kunde sjuta på träffen några timmar och att mina föräldrar rycker in som barnvakt så kan jag köra ett pass för han får vara hemma från dagis imorgon också.
Ingen är gladare än Jens eftersom han återigen hamnat i en period då han inte vill gå till dagis. jag försöker dock vända på det så det inte verkar som att det är han som styr det.
Jag vet inte varför han inte vill gå dit, men sånna perioder har kommit över honom tidigare.
att gå till kyrkans barntimmar går dock bra och där var vi igår.
45 minuter innan det skulle sluta så fick de föräldrar som hade möjlighet komma på fika, barnen hade bakat.

Vi var inte så många som kom men av någon anledning hamnade jag i fokus. det brukar jag inte göra,för folk drar sig undan och vill inte prata, det är det vanligaste.
Men nu satte personalen igång och frågade.
Om jag har assistent som tar hand om Jens. Nej, det har jag inte. det trista var att hon inte gav sig utan körde på och kunde liksom inte acceptera att det gått bra ändå. Men det måste man ju få menade hon.
får ni fler föräldradagar då, som Daniel kan ta ut?
Självklart får vi inte fler dagar men jag låter daniel ta mina eftersom jag inte har någon nytta av mina.
Det kändes mycket obehagligt att sitta där och, som jag kände det, bli ifrågasatt.
säkert inget illa menat, men jisses, lite måtta får det väl ändå vara.
Så sitter jag där med en stor mage igen och jag undrar vad folk tänker.
Men jag kan lova, att det har aldrig hänt Jens något illa på grund av att jag inte ser. snarare är jag nog mer övervakande och beskyddande än andra föräldrar eftersom jag vet min begränsning.
Iaf är jag mer känslig nu och tog åt mig.
När de andra sedan började prata om barnflickor som de bara messade efter så tänkte jag att vi pratar ändå inte samma språk så jag skiter i detta.
Men en tagg fanns i mitt hjärta under kvällen och fasen, det gör ont fortfarande.
Kan människor inte bara se Jens, vilken fantastiskt fin kille det är och skita i mig.

föresten, stadsministerns tanke om att vi ska jobba till vi är 75 år och att det är frivilligt. Vad säger man om det?
frivilligt? Inte för den valiga människan iaf. För självklart regleras det där så de som tjänar minst inte har råd att gå tidigare ändå utan tvingas jobba till de är just 75, för annars får de ingen dräglig pansion.

Nu sova. :)
Godnattkram


Kommentarer
Postat av: Anette Bagger

Hej på dig!

Jag har varit frånvarande läääänge i blogglandia nu. Så glad att du är kvar :) En bebis till :))) Underbart! Så hälrigt och sotrebror är ju faktiskt ganska stor också..det kommer att bli helt underbart. Herregud vilka kränkande frågor. Tänk om de skulle ta och fråga de föräldar som faktiskt brister i sin föräldraroll samma frågor...det skulle de aldrig tänka på. Lycka till :))

2012-02-10 @ 08:16:58
URL: http://bagger.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj då, shit, men jag kan förstå att folk undrar lite, det är ju inte helt lätt om man ser tänk då om man inte ser liksom :) Bokleverans idag, mumsfilibabba. Statsministern kunde inte ha uttryckt sig mer iqbefriat. Sicken tönt. kram kram

2012-02-10 @ 21:03:15
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0